Μάστορας : Alex Proyas
Παίχτες : Nicolas Cage , Chandler Canterbury , Rose Byrne , Lara Robinson
Βαθμολογία : 3 / 5
Με δυό λογάκια :
Μια φαινομενικά τυχαία ακολουθία αριθμών που γράφτηκε από ένα μικρό κορίτσι, 50 χρόνια πριν, βγαίνει στο φως στην εποχή μας. Ένας καθηγητής ανακαλύπτει ότι αυτή συνδέεται με σχεδόν κάθε σημαντική καταστροφή των τελευταίων ετών και μάλιστα ότι προφητεύει άλλα 3 τρομακτικά γεγονότα που θα συμβούν στο άμεσο μέλλον, με το μεγαλύτερο όλων να απειλεί προφανώς όλη την ανθρωπότητα.
Αναλυτικότερα :
Αν μη τι άλλο, αυτό το εργάκι ξεκινά αλλιώς και τελειώνει τελείως διαφορετικά. Ξεκινά με μια προσγειωμένη μελαγχολική διάθεση όσο σκιαγραφεί τα δεινά του πρωταγωνιστή (Αγνώριστος ο Nicholas Cage! Πώς γέρασε και αυτό το παλικάρι!) και το πρόβλημα αλκοολισμού του. Συνεχίζει με μια πιο περιπετειώδη / εξερευνητική διάθεση τύπου “DaVinci Code” και καταλήγει σαν ένα ξενέρωτο μείγμα “Abyss” και “Στενές Επαφές Τρίτου Τύπου”. Η ταινία έχει αν μη τι άλλο τις αρετές της. Ωραίο, μυστηριώδες κλίμα και πρωτότυπη ιστορία και στήσιμο, τουλάχιστον στο πρώτο μισό της. Τουλάχιστον η Σοφία και η Αφροδίτη που την είδαν μαζί μου, καταφτιάχτηκαν. Εγω, να πω την αλήθεια, στο τέλος ψιλοβαρέθηκα.
Μπορώ να παραβλέψω τις μέτριες ερμηνείες. Αν μη τι άλλο, ο Nicholas Cage, πάντα “παλτό” ήταν σαν ηθοποιός, με μοναδική πραγματικά αξιόλογη ερμηνεία της καριέρας του το “Leaving Las Vegas”. Μπορώ να συγχωρέσω ακόμα και τη μέτρια, απλώς διεκπαιρεωτική σκηνοθεσία, στο κάτω κάτω σε ταινίες τέτοιου τύπου είναι η ιστορία που προέχει. Αυτό που κάνει αυτό το ταινιάκι να πάσχει είναι η φιλοδοξία του σεναρίου του. Ένα σενάριο που περιλαμβάνει πάρα πολλά φαινομενικά ετερόκλητα στοιχεία και απλώνεται επικίνδυνα. Απ'όλα έχει εκεί μέσα! Αριθμολογία, αστρολογία, καταστροφολογία, θεωρίες συνωμοσίας για εξωγήινους αλλά και μεταφυσικές ανησυχίες Χριστιανικού τύπου. Φυσικά όλα αυτά δε γίνεται να χωρέσουν σε μια ταινία, όσο μεγάλη σε διάρκεια και αν είναι αυτή. Έτσι, αυτό που αναπόφευκτα συμβαίνει είναι μια ανυπόφορα επιφανειακή προσέγγιση όλων των επιμέρους στοιχείων της. Ίσως οι μικρότεροι σε ηλικία και το πιο casual κοινό να εντυπωσιαστέι, αλλά οι πιο “διαβασμένοι” από εσάς, μάλλον θα ξενερώσουν με την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται όλα αυτά τα πολύ σημαντικά θέματα.
Ρεζουμέ :
Για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο, το “Knowing” μου θύμισε ένα άλλο εργάκι-παλτό, το “The Day the Earth Stood Still”. Παρόμοιο θέμα, χαλαρές ερμηνείες, επιφανειακή αντιμετώπιση των θεμάτων του, άψυχη και ανέμπνευστη σκηνοθεσία, ΙΔΙΑ φωτογραφία. Φυσικά, το “Knowing” είναι πολύ καλύτερο σαν ταινία. Αλλά προσπαθεί να πραγματευτεί θέματα που για να μπλεχτούν μεταξύ τους με κάπως πειστικό τρόπο, θέλουν ένα βιβλίο τουλάχιστον 600 σελίδων. Για αυτό και, παρά τις όποιες αρετές του, την πατάει, όπως την πάτησε και ο “Κώδικας DaVinci”
Παίχτες : Nicolas Cage , Chandler Canterbury , Rose Byrne , Lara Robinson
Βαθμολογία : 3 / 5
Με δυό λογάκια :
Μια φαινομενικά τυχαία ακολουθία αριθμών που γράφτηκε από ένα μικρό κορίτσι, 50 χρόνια πριν, βγαίνει στο φως στην εποχή μας. Ένας καθηγητής ανακαλύπτει ότι αυτή συνδέεται με σχεδόν κάθε σημαντική καταστροφή των τελευταίων ετών και μάλιστα ότι προφητεύει άλλα 3 τρομακτικά γεγονότα που θα συμβούν στο άμεσο μέλλον, με το μεγαλύτερο όλων να απειλεί προφανώς όλη την ανθρωπότητα.
Αναλυτικότερα :
Αν μη τι άλλο, αυτό το εργάκι ξεκινά αλλιώς και τελειώνει τελείως διαφορετικά. Ξεκινά με μια προσγειωμένη μελαγχολική διάθεση όσο σκιαγραφεί τα δεινά του πρωταγωνιστή (Αγνώριστος ο Nicholas Cage! Πώς γέρασε και αυτό το παλικάρι!) και το πρόβλημα αλκοολισμού του. Συνεχίζει με μια πιο περιπετειώδη / εξερευνητική διάθεση τύπου “DaVinci Code” και καταλήγει σαν ένα ξενέρωτο μείγμα “Abyss” και “Στενές Επαφές Τρίτου Τύπου”. Η ταινία έχει αν μη τι άλλο τις αρετές της. Ωραίο, μυστηριώδες κλίμα και πρωτότυπη ιστορία και στήσιμο, τουλάχιστον στο πρώτο μισό της. Τουλάχιστον η Σοφία και η Αφροδίτη που την είδαν μαζί μου, καταφτιάχτηκαν. Εγω, να πω την αλήθεια, στο τέλος ψιλοβαρέθηκα.
Μπορώ να παραβλέψω τις μέτριες ερμηνείες. Αν μη τι άλλο, ο Nicholas Cage, πάντα “παλτό” ήταν σαν ηθοποιός, με μοναδική πραγματικά αξιόλογη ερμηνεία της καριέρας του το “Leaving Las Vegas”. Μπορώ να συγχωρέσω ακόμα και τη μέτρια, απλώς διεκπαιρεωτική σκηνοθεσία, στο κάτω κάτω σε ταινίες τέτοιου τύπου είναι η ιστορία που προέχει. Αυτό που κάνει αυτό το ταινιάκι να πάσχει είναι η φιλοδοξία του σεναρίου του. Ένα σενάριο που περιλαμβάνει πάρα πολλά φαινομενικά ετερόκλητα στοιχεία και απλώνεται επικίνδυνα. Απ'όλα έχει εκεί μέσα! Αριθμολογία, αστρολογία, καταστροφολογία, θεωρίες συνωμοσίας για εξωγήινους αλλά και μεταφυσικές ανησυχίες Χριστιανικού τύπου. Φυσικά όλα αυτά δε γίνεται να χωρέσουν σε μια ταινία, όσο μεγάλη σε διάρκεια και αν είναι αυτή. Έτσι, αυτό που αναπόφευκτα συμβαίνει είναι μια ανυπόφορα επιφανειακή προσέγγιση όλων των επιμέρους στοιχείων της. Ίσως οι μικρότεροι σε ηλικία και το πιο casual κοινό να εντυπωσιαστέι, αλλά οι πιο “διαβασμένοι” από εσάς, μάλλον θα ξενερώσουν με την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται όλα αυτά τα πολύ σημαντικά θέματα.
Ρεζουμέ :
Για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο, το “Knowing” μου θύμισε ένα άλλο εργάκι-παλτό, το “The Day the Earth Stood Still”. Παρόμοιο θέμα, χαλαρές ερμηνείες, επιφανειακή αντιμετώπιση των θεμάτων του, άψυχη και ανέμπνευστη σκηνοθεσία, ΙΔΙΑ φωτογραφία. Φυσικά, το “Knowing” είναι πολύ καλύτερο σαν ταινία. Αλλά προσπαθεί να πραγματευτεί θέματα που για να μπλεχτούν μεταξύ τους με κάπως πειστικό τρόπο, θέλουν ένα βιβλίο τουλάχιστον 600 σελίδων. Για αυτό και, παρά τις όποιες αρετές του, την πατάει, όπως την πάτησε και ο “Κώδικας DaVinci”
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου