Σενάριο : Scott Allie
Σχέδιο : Mario Guevara
Εκδοτική : Anubis Comics
Τιμή : Περίπου 20 ευρώ
Απόδοση σε comics μιας σχετικά άγνωστης, ημιτελούς ιστορίας του R.E.Howard με τον πιο ενδιαφέροντα χαρακτήρα που επινόησε ποτέ, τον Solomon Kane. Ναι, το ξέρω ότι και μόνο το όνομα του Howard έχει γίνει ταυτόσημο με τον Κόναν το Βάρβαρο, αλλά ο Solomon Kane είναι αμέτρητα πιο ολοκληρωμένος, “αληθινός” και δουλεμένος χαρακτήρας. Οι ιστορίες του πουριτανού πολεμιστή που γύρισε τον κόσμο για να εξαλείψει το κακό στο όνομα του Θεού, δεν είχαν την τύχη να λάβουν την ίδια αναγνώριση με αυτές του Κιμμέριου και όχι τυχαία, καθώς καθολικά θεωρούνται (σχετικά) κατώτερες. Είναι γνωστό εξάλλου ότι ο Howard σχεδίαζε γενικά τις ιστορίες του, χωρίς να τις προορίζει αρχικά για κάποιο συγκεκριμένο από τους χαρακτήρες του. Και μετά, σε δεύτερο χρόνο, επέλεγε το χαρακτήρα που θα πρωταγωνιστήσει στην κάθε μια από αυτές. Οπότε, ο Κόναν, σαν ο πλέον δημοφιλής, έμελλε να πάρει περισσότερο και ποιοτικά καλύτερο μερίδιο.
Όπως και να έχει, ο κύκλος των ιστοριών του Solomon Kane, που μπορεί ολόκληρος να χωρέσει άνετα μέσα σε ένα βιβλίο, δεν παύει να είναι ένα σημαντικό λογοτεχνικό έργο του υποείδους “Sword & Sorcery” που ο ίδιος ο Howard εξάλλου ανακάλυψε. Και δεν πρέπει να λείπει από τη βιβλιοθήκη κάθε φίλου της λογοτεχνίας του φανταστικού. Όσον αφορά τώρα αυτή την απόδοση σε comics... κατ' αρχήν, προβληματίζει η ίδια η επιλογή της ιστορίας. Θέλω να πω – τόσες ολοκληρωμένες ιστορίες του ήρωα υπάρχουν ήδη. Έπρεπε να επιλέξουν ένα ημιτελές έργο, το οποίο συμπληρώθηκε μετά το θάνατο του συγγραφέα από άλλους; Όπως και να έχει, οι υπεύθυνοι για αυτή την προσπάθεια κάνουν σαφές από την αρχή ότι δεν επέλεξαν τον πλέον συμβατικό και “ασφαλή” δρόμο. Πράμα ριψοκίνδυνο, αλλά που σε ιντριγκάρει ταυτόχρονα, γιατί δείχνει μια ειλικρίνεια και ένα “οπαδίστικο” πνεύμα που πλέον λείπει από τον ιλουστρασιόν κόσμο των comics.
Η ασυμβατότητα εξακολουθεί να βρίσκεται στον πρώτο λόγο και αφού ανοίξεις το βιβλίο. Μη ξεγελαστείς καθόλου από το γυαλιστερό εξώφυλλο – το οποίο μάλιστα είναι ζωγραφισμένο από τον Mike Mignolla του γνωστου “Hellboy”. Καμία σχέση. Η συμμετοχή του γνωστού καλλιτέχνη περιορίζεται στο εξώφυλλο. Ευτυχώς. Επειδή η τέχνη του Mario Guevara είναι τόσο ιδιαίτερη που δε σηκώνει κανενός είδους “νοθεύσεις”. Αυτές οι μουντές ζωγραφιές με τις απαλές γκρίζες γραμμές και τα περιγράμματα που χάνονται στο χρώμα, είναι μια τεχνοτροπία που με την πρώτη ματιά φαντάζει τελείως ακατάλληλη για comics. Πρακτικά, καθώς κομμάτια της δράσης – ειδικά στις σκηνές μάχης – απεικονίζονται τόσο αφαιρετικά που σε κάποια σημεία χάνονται. Αλλά το όλο αισθητικό σύνολο συνοδεύει και επιπρόσθετα αναδυκνείει τόσο αρμονικά την ατμόσφαιρα και τις αρετές της ιστορίας, που ειλικρινά, οι λίγες στιγμές έλλειψης “διαύγειας” παύουν ολοκληρωτικά να σε νοιάζουν και πιάνεις τον εαυτό σου να ταξιδεύει σε αυτούς τους σκοτεινούς καιρούς, σε κάστρα και μουχλιασμένα ερείπια κρυμμένα στα βάθη του Μέλανα Δρυμού, μέχρι να γυρίσεις και την τελευταία σελίδα του.
Είναι ένα άρτιο καλλιτεχνικά έργο, στο οποίο συμβάλλει και η καλή επιμέλεια που έχει γίνει από την Anubis. Καλής ποιότητας χαρτί (αν και τόσο το υλικό, όσο και η τεχνική των εξωφύλλων είναι παραφωνία σε σχέση με το υπόλοιπο σύνολο) καλό δέσιμο με θερμοκολλημένη (μη τα ζητάμε και όλα!) ράχη και πολύ καλή μετάφραση. Για τους φίλους του Robert Howard, δε το συζητώ καν, το έχουν ήδη προσθέσει στη βιβλιοθήκη τους. Αλλά και για τον καθένα που επιθυμεί να διαβάσει μια καλή ιστορία σκοτεινής ενήλικης φαντασίας, το “Καστρο του Διαβόλου” είναι μια απόλυτα αξιόλογη αγορά.
Σχέδιο : Mario Guevara
Εκδοτική : Anubis Comics
Τιμή : Περίπου 20 ευρώ
Απόδοση σε comics μιας σχετικά άγνωστης, ημιτελούς ιστορίας του R.E.Howard με τον πιο ενδιαφέροντα χαρακτήρα που επινόησε ποτέ, τον Solomon Kane. Ναι, το ξέρω ότι και μόνο το όνομα του Howard έχει γίνει ταυτόσημο με τον Κόναν το Βάρβαρο, αλλά ο Solomon Kane είναι αμέτρητα πιο ολοκληρωμένος, “αληθινός” και δουλεμένος χαρακτήρας. Οι ιστορίες του πουριτανού πολεμιστή που γύρισε τον κόσμο για να εξαλείψει το κακό στο όνομα του Θεού, δεν είχαν την τύχη να λάβουν την ίδια αναγνώριση με αυτές του Κιμμέριου και όχι τυχαία, καθώς καθολικά θεωρούνται (σχετικά) κατώτερες. Είναι γνωστό εξάλλου ότι ο Howard σχεδίαζε γενικά τις ιστορίες του, χωρίς να τις προορίζει αρχικά για κάποιο συγκεκριμένο από τους χαρακτήρες του. Και μετά, σε δεύτερο χρόνο, επέλεγε το χαρακτήρα που θα πρωταγωνιστήσει στην κάθε μια από αυτές. Οπότε, ο Κόναν, σαν ο πλέον δημοφιλής, έμελλε να πάρει περισσότερο και ποιοτικά καλύτερο μερίδιο.
Όπως και να έχει, ο κύκλος των ιστοριών του Solomon Kane, που μπορεί ολόκληρος να χωρέσει άνετα μέσα σε ένα βιβλίο, δεν παύει να είναι ένα σημαντικό λογοτεχνικό έργο του υποείδους “Sword & Sorcery” που ο ίδιος ο Howard εξάλλου ανακάλυψε. Και δεν πρέπει να λείπει από τη βιβλιοθήκη κάθε φίλου της λογοτεχνίας του φανταστικού. Όσον αφορά τώρα αυτή την απόδοση σε comics... κατ' αρχήν, προβληματίζει η ίδια η επιλογή της ιστορίας. Θέλω να πω – τόσες ολοκληρωμένες ιστορίες του ήρωα υπάρχουν ήδη. Έπρεπε να επιλέξουν ένα ημιτελές έργο, το οποίο συμπληρώθηκε μετά το θάνατο του συγγραφέα από άλλους; Όπως και να έχει, οι υπεύθυνοι για αυτή την προσπάθεια κάνουν σαφές από την αρχή ότι δεν επέλεξαν τον πλέον συμβατικό και “ασφαλή” δρόμο. Πράμα ριψοκίνδυνο, αλλά που σε ιντριγκάρει ταυτόχρονα, γιατί δείχνει μια ειλικρίνεια και ένα “οπαδίστικο” πνεύμα που πλέον λείπει από τον ιλουστρασιόν κόσμο των comics.
Η ασυμβατότητα εξακολουθεί να βρίσκεται στον πρώτο λόγο και αφού ανοίξεις το βιβλίο. Μη ξεγελαστείς καθόλου από το γυαλιστερό εξώφυλλο – το οποίο μάλιστα είναι ζωγραφισμένο από τον Mike Mignolla του γνωστου “Hellboy”. Καμία σχέση. Η συμμετοχή του γνωστού καλλιτέχνη περιορίζεται στο εξώφυλλο. Ευτυχώς. Επειδή η τέχνη του Mario Guevara είναι τόσο ιδιαίτερη που δε σηκώνει κανενός είδους “νοθεύσεις”. Αυτές οι μουντές ζωγραφιές με τις απαλές γκρίζες γραμμές και τα περιγράμματα που χάνονται στο χρώμα, είναι μια τεχνοτροπία που με την πρώτη ματιά φαντάζει τελείως ακατάλληλη για comics. Πρακτικά, καθώς κομμάτια της δράσης – ειδικά στις σκηνές μάχης – απεικονίζονται τόσο αφαιρετικά που σε κάποια σημεία χάνονται. Αλλά το όλο αισθητικό σύνολο συνοδεύει και επιπρόσθετα αναδυκνείει τόσο αρμονικά την ατμόσφαιρα και τις αρετές της ιστορίας, που ειλικρινά, οι λίγες στιγμές έλλειψης “διαύγειας” παύουν ολοκληρωτικά να σε νοιάζουν και πιάνεις τον εαυτό σου να ταξιδεύει σε αυτούς τους σκοτεινούς καιρούς, σε κάστρα και μουχλιασμένα ερείπια κρυμμένα στα βάθη του Μέλανα Δρυμού, μέχρι να γυρίσεις και την τελευταία σελίδα του.
Είναι ένα άρτιο καλλιτεχνικά έργο, στο οποίο συμβάλλει και η καλή επιμέλεια που έχει γίνει από την Anubis. Καλής ποιότητας χαρτί (αν και τόσο το υλικό, όσο και η τεχνική των εξωφύλλων είναι παραφωνία σε σχέση με το υπόλοιπο σύνολο) καλό δέσιμο με θερμοκολλημένη (μη τα ζητάμε και όλα!) ράχη και πολύ καλή μετάφραση. Για τους φίλους του Robert Howard, δε το συζητώ καν, το έχουν ήδη προσθέσει στη βιβλιοθήκη τους. Αλλά και για τον καθένα που επιθυμεί να διαβάσει μια καλή ιστορία σκοτεινής ενήλικης φαντασίας, το “Καστρο του Διαβόλου” είναι μια απόλυτα αξιόλογη αγορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου