Πέμπτη, 12 Ιουλίου 2012

The Descendants (Οι Απόγονοι)


Μάστορας : Alexander Payne
Παίχτες : George Clooney, Shailene Woodley & Amara Miller
Με δυο λογάκια :
Ένας γαιοκτήμονας προσπαθεί να ξαναενώσει την οικογένειά του μετά τον εγκεφαλικό θάνατο της γυναίκας του και ντις αποκαλύψεις που προκύπτουν από αυτόν. Ταυτόχρονα, αυτός και οι υπόλοιποι κληρονόμοι, πρέπει να αποφασίσουν για την τύχη μιας τεράστιας έκτασης γης που ανάλογα με το αποτέλεσμα μπορεί να αλλάξει τελείως την ζωή στα νησιά που ζουν.


Αναλυτικότερα :
Αυτή είναι η τελευταία ταινία του George Clooney. Έχει λάβει έναν τόνο golden globe, έχει συζητηθεί έντονα για τα Oscar και έχει λάβει διθυραμβικές κριτικές. Και μετά μου λέτε ότι το Χόλυγουντ δεν προωθεί τρελά τον Clooney και ότι κάνει το κάνει μονάχα με τον ιδρώτα του μετώπου του, ότι είναι ανεξάρτητος, πολιτικοποιημένος και κάτι τέτοια κολοκύθια. Ναι, καλά. Το «The Descendants» είναι απογοητευτικό σχεδόν σε κάθε τομέα, ειδικά εφόσον έχει ανεβάσει τόσο πολύ τον πήχη στις προσδοκίες του κοινού. Το βασικότερό του πρόβλημα, είναι οι μη συμπαθείς, μη ρεαλιστικοί χαρακτήρες (το δράμα ζωής ενός ατόμου που κατέχει τη μισή Χαβάη; Σόρρυ, δεν μπορώ να τον συμπονέσω!) και μια ιστορία που απλά είναι βαρετή, τραβάει για… πάντα, χωρίς σχέδιο και σκοπό και στο τέλος δεν καταλήγει πουθενά.

Καλές ερμηνείες – με εξαίρεση, παραδόξως αυτής του Clooney που πρέπει να είναι η χειρότερη του των τελευταίων ετών – ωραία φωτογραφία και μουσική, επαρκής σκηνοθεσία και καλοί διάλογοι, αλλά δεν φτάνουν. Η αχίλλειος πτέρνα είναι οι κουφοί – ενίοτε εκνευριστικοί – χαρακτήρες και η έλλειψη αληθινής ιστορίας. Και από αυτές τις πληγές του, το “The Descendants” δεν καταφέρνει να αναρρώσει ποτέ, παρά τις όποιες φιλότιμες προσπάθειες που ενίοτε καταβάλλει.

Ρεζουμέ :
Συμπαθώ τον Clooney, αλήθεια. Έχω δει (πάνω από μια φορά) ακόμα και εκείνο το ακατανόμαστο Batman που πρωταγωνιστούσε – και που είχαν βάλει κάτι τεράστιες και ανησυχητικά προεξέχουσες ρώγες στα κουστούμια των υπερηρώων! Και το “The Descendants” αλήθεια δεν είναι κακή ταινία. Είναι εξαιρετικά επιμελημένη και καλοφτιαγμένη, αλλά επίσης είναι βαρετή και αδιάφορη. Ίσως να μιλάμε – μαζί με το «The Artist» - για τις μεγαλύτερες και πιο υπερ-προβεβλημένες κινηματογραφικές «φούσκες» της χρονιάς.

Πόσα πιάνει; 3 / 5 

Δεν υπάρχουν σχόλια: