Πέμπτη, 7 Απριλίου 2011

Combat Manoeuvres


Ακολουθούν οι combat manoeuvres. Μιλάμε πάντα για το σύστημα της Mongoose. Λόγω της μεγάλης σπανιότητας της μαγείας στο setting, είχαν κάνει πιο πολύπλοκη και ενδιαφέρουσα την "απλή" μάχη με τα όπλα, προσθέτοντας την επιλογή των combat manoeuvres, που οι χαρακτήρες τις παίρνανε σαν class feature. Λόγω της πολυπλοκότητας και του μεγάλου αριθμού αυτών που μπορεί να μάζευαν οι χαρακτήρες, τις έφτιαξα σε καρτούλες, που είναι μάλλον και ο μοναδικός λόγος να την παλέψεις και να μην πάει η μάχη σου σε ρυθμούς... σαλιγκαριού, περιμένοντας τον καθένα να ψάξει το βιβλίο / φωτοτυπίες του για να βρει τις δικές του μανούβρες. Απ'ότι θυμάμαι - πάει και καιρός από τότε! - αν όχι όλες, πρέπει να μετέφρασα / έκοψα σε κάρτα σχεδόν όλες. Απλά και εδώ τα πράματα. Κάνεις copy / paste σε WORD αρχείο, τις μετατρέπεις σε διαστάσεις καρτούλας (ή ότι άλλο σε βολεύει) εκτυπώνεις, κόβεις και voila!

Aim –επίθεση αυξημένης ακρίβειας
Τύπος πράξης – full round action
Προαπαιτούμενο – base attack bonus +1
Προϋπόθεση – χρήση τόξου (bow) ή βαλλίστρας (crossbow)
Πλεονέκτημα - +2 bonus στην επόμενη ranged attack, η οποία πρέπει να είναι και η πρώτη πράξη που θα εκτελέσει ο χαρακτήρας στον επόμενο γύρο

Bull’s Charge – χαμηλή έφοδος που στοχεύει στην κοιλιά
Τύπος πράξης – full round action
Προαπαιτούμενο – strength 13+, power attack
Προϋπόθεση – πρέπει να κρατάς ένα νήσσον (piercing) ή τέμνον (slashing) όπλο και να κάνεις έφοδο (charge)
Πλεονέκτημα - +2 bonus στο damage roll αλλά δέχεσαι ευκαιριακή επίθεση από τον αντίπαλο

Cat’s Parry – απόκρουση στο επίπεδο του καρπού
Τύπος πράξης – immediate action
Προαπαιτούμενο – base parry bonus +3
Προϋπόθεση – πρέπει να κάνεις απόκρουση (parry)
Πλεονέκτημα – ο αντίπαλός σου αποκτά ένα +4 bonus στο attack roll του, αλλά άμα αστοχήσει, μπορείς να του κάνεις άμεσα μια ευκαιριακή επίθεση

Dance Aside – αποφυγή & κίνηση
Τύπος πράξης – immediate action
Προαπαιτούμενο – dex 13+
Προϋπόθεση – το attack roll του αντιπάλου σου είναι λιγότερο από το μισό του dodge defense σου
Πλεονέκτημα – μπορείς να κάνεις άμεσα ένα 5-foot step καθώς αποφεύγεις με επιδεξιότητα και με χορευτική χάρη τα χτυπήματα του αντιπάλου σου

Distracting Arrow – βολή που αποσπάει την προσοχή του αντιπάλου
Τύπος πράξης – standard action
Προαπαιτούμενο – precise shot
Προϋπόθεση – ranged attack ενάντια σε κάποιο αντίπαλο
Πλεονέκτημα – παίρνεις ένα -4 penalty στο attack roll σου. Αν αυτό είναι επιτυχημένο, ο αντίπαλός σου έχει ένα -2 penalty στο defense του για το υπόλοιπο του γύρου

Force Back – επίθεση & απώθηση
Τύπος πράξης – standard action
Προαπαιτούμενο – power attack
Προϋπόθεση – εμπλοκή σε melee combat με κάποιο αντίπαλο
Πλεονέκτημα – παίρνεις -4 penalty στο attack roll σου. Αν πετύχεις, ο αντίπαλός σου μπορεί να κινηθεί άμεσα προς τα πίσω ένα 5 foot step. Αν δεν το κάνει, δέχεται άμεσα +4 πόντους ζημιάς (ή +8 αν κρατάς ένα two handed όπλο, ή ένα one-handed όπλο με τα δυο χέρια). Αν ο αντίπαλος επιλέξει να κινηθεί, μπορείς να τον ακολουθήσεις άμεσα, χωρίς να υποστείς ευκαιριακή επίθεση. Από την άλλη μεριά, ο αντίπαλός σου στο διάστημα που κινείται δέχεται ευκαιριακή επίθεση από σένα

Hooking Parry – απόκρουση & ‘κλείδωμα’ όπλου
Τύπος πράξης – immediate action
Προαπαιτούμενο – dexterity 13+, base parry bonus +1
Προϋπόθεση – έχεις μόλις χρησιμοποιήσει ένα axe, battleaxe, bill, bardiche, polearm για να αποκρούσεις το reach όπλο του αντιπάλου σου
Πλεονέκτημα – όσο δεν χρησιμοποιείς το όπλο που έκανες parry για κάποιο άλλο λόγο, ο αντίπαλός σου δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το όπλο του. Σαν standard action μπορεί να κάνει ένα attack roll με το όπλο του ενάντια στο parry defense σου. Αν τα καταφέρει, ή αν εσύ απομακρυνθείς από την εμβέλεια του reach όπλου του, τότε μπορεί να χρησιμοποιήσει το όπλο του κανονικά πάλι

Human shield – ανθρώπινη ασπίδα
Τύπος πράξης – immediate action
Προαπαιτούμενο – strength 13+, improved grapple
Προϋπόθεση – στον ίδιο γύρο, έχεις ήδη προκαλέσει ζημιά σε αντίπαλο που παλεύετε (grapple) και τώρα δέχεσαι επίθεση από άλλο αντίπαλο, ενώ βρίσκεσαι ήδη σε πάλη με τον προηγούμενο
Πλεονέκτημα – αν κερδίσεις στο grapple check τον αντίπαλό σου μπορείς χρησιμοποιήσεις το σώμα του για να κάνεις parry τις επιθέσεις που δέχεσαι από άλλους αντιπάλους, σαν να κράταγες ασπίδα. Το parry bonus που κερδίζεις από αυτή τη διαδικασία είναι ίσο με το strength bonus -1 (minimun 0, maximum +2). Αν καταφέρεις να κάνεις parry την επίθεση του δεύτερου αντιπάλου, ο πρώτος δέχεται κανονικά ζημιά από την επίθεση

Improvised attack – αυτοσχέδια επίθεση
Τύπος πράξης – free action
Προαπαιτούμενο – str 13+, dex 13+
Προϋπόθεση – κάνεις melee attack σε έναν αντίπαλο, ενώ υπάρχει και δεύτερος αντίπαλος εντός εμβέλειας. Πρέπει το ένα σου χέρι να είναι ελεύθερο
Πλεονέκτημα – παίρνοντας ένα -2 penalty στο attack roll σου ενάντια στον αντίπαλο, μπορείς άμεσα να κάνεις άλλη μια επίθεση στον δεύτερο αντίπαλο, με το υψηλότερο δυνατό base attack bonus. Αυτή η δεύτερη επίθεση πρέπει να γίνει με ένα αυτοσχέδιο όπλο (improvised weapon). Αυτή η πράξη μπορεί να γίνει μόνο μια φορά ανά γύρο και κάθε φορά πρέπει να γίνεται χρήση ενός διαφορετικού αυτοσχέδιου όπλου ενάντια σε διαφορετικό αντίπαλο

Kip Up – άμεση επαναφορά
Τύπος πράξης – immediate action
Προαπαιτούμενο – jump ή tumble 5+ ranks, mobility
Προϋπόθεση – σε έχουν μόλις ρίξει στο έδαφος
Πλεονέκτημα – σαν αντίδραση στην πράξη που σε ρίχνει στο έδαφος μπορείς να κάνεις άμεσα ένα jump ή tumble check DC 20. Αν επιτύχεις, άμεσα επαναφέρεσαι στην όρθια θέση. Δέχεσαι ευκαιριακή επίθεση από τον αντίπαλο

Leave them for dead – αγνοώντας τον αντίπαλο
Τύπος πράξης – free action
Προαπαιτούμενο – cleave
Προϋπόθεση – μόλις χτύπησες έναν αντίπαλο, χωρίς όμως να τον βγάλεις εκτός μάχης
Πλεονέκτημα – δέχεσαι άμεσα από αυτό τον αντίπαλο μια ευκαιριακή επίθεση με +4 bonus στο attack roll. Αποκτάς το δικαίωμα να κάνεις άμεσα μια cleave attack σε έναν άλλο αντίπαλο, σαν να είχες βγάλει τον πρώτο εκτός μάχης. Η παραπάνω τεχνική μπορεί να συνδυαστεί και με το great cleave, αλλά μπορείς να χτυπήσεις μόνο μια φορά τον κάθε επιπρόσθετο αντίπαλο

Masterful Disarm – επιδέξιος παροπλισμός
Τύπος πράξης – standard action
Προαπαιτούμενο – dexterity 13+
Προϋπόθεση – πρέπει να χρησιμοποιείς one-handed όπλο και το άλλο σου χέρι να είναι ελεύθερο
Πλεονέκτημα – αν κερδίσεις τον αντίπαλό σου στο disarm roll κατά 5 και πάνω, κάνεις άμεσα ένα dexterity check DC 15. Αν το κερδίσεις, οτιδήποτε αφαίρεσες από τα χέρια του αντιπάλου σου, το πιάνεις ελεύθερα με το ελεύθερό σου χέρι

Shield Slam – δυνατή απόκρουση με ασπίδα
Τύπος πράξης – immediate action
Προαπαιτούμενο – base parry bonus +2
Προϋπόθεση – πρέπει να αποκρούεις (parry) την επίθεση του αντιπάλου σου κρατώντας ασπίδα
Πλεονέκτημα – κάνεις opposed strength check με τον αντίπαλο. Αν χάσεις, η ασπίδα σου δέχεται ζημιά σαν να δέχτηκες sunder attack. Αν κερδίσεις, ο αντίπαλος έχει -2 penalty στο parry defense του μέχρι τον επόμενό του γύρο

To the hilt – μέχρι τη λαβή !!!
Τύπος πράξης – immediate action
Προαπαιτούμενο – power attack
Προϋπόθεση – πρέπει να επιτίθεσαι με νήσσον (piercing) ή τέμνον (slashing) όπλο ενάντια σε αντίπαλο που δεν φορά πανοπλία
Πλεονέκτημα – έχεις +2 bonus στη ζημιά που προκαλείς με το όπλο. Ωστόσο αν η ζαριά της ζημιάς (πριν υπολογίσεις όλους τους υπόλοιπους modifiers) είναι μεγαλύτερη από το strength modifier του αντιπάλου, το όπλο σου καρφώνεται μέσα στο σώμα του. Οποιοσδήποτε μπορεί να βγάλει το όπλο με μια full round action πράξη και επιτυγχάνοντας σε ένα strength check DC 10. Ένας χαρακτήρας με ένα όπλο μπηγμένο στο σώμα του δέχεται 1d6 πόντους ζημιάς κάθε φορά που κάνει μια move, standard, ή full round action

2 σχόλια:

Thanos S. είπε...

Όπως καταλαβαίνεις εγώ θα είχα αρρωστήσει αν το χαμε αυτό στο dnd. Hand-To-Hand Combat for life!

Seth είπε...

Μπορούμε άνετα να δοκιμάσουμε ένα one-shot Conan. Είναι επικό - αν και αηδιαστικά πιο πολύπλοκο από την ήδη πολύπλοκη 3,5 edition.