Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2009

Αυστηρώς... Κατάλληλο


Μάστορας : Ρέππας / Παπαθανασίου
Παίχτες : Η μισή Ελληνική Showbiz
Βαθμολογία : 2,5 / 5

Με δυό λογάκια :
Δυο πρωτάρηδες σκηνοθέτες της κουλτουριάρικης σχολής, αφού εξασφαλίσουν μια πολυαναμενόμενη επιχορήγηση για να γυρίσουν την πρώτη τους ταινία, δε μπορούν να βρουν με τίποτα παραγωγό που να προθυμοποιείται να επενδύσει στο όραμά τους. Την κατάσταση εκμεταλλεύεται ένας... έκπτωτος τσοντοπαραγωγός που για να τσεπώσει την επιχορήγηση, την ημέρα τους αφήνει να γυρίσουν την ταινία τους και τις νύχτες χρησιμοποιεί τα ίδια σκηνικά, σενάριο, διαλόγους αλλά και την πρωταγωνίστρια (!) για να γυρίσει τσόντα.
Αναλυτικότερα :
Ομολογουμένως, αυτό είναι ένα review που άργησα να σας το παραδώσω. Είχα να δω καιρό ταινία του γνωστού σκηνοθετικού διδύμου. Όλη η Ελλάδα μάλλον τους έμαθε για τα καλά από το Safe Sex, την πιο επιτυχημένη εμπορικά Ελληνική ταινία όλων των εποχών. Μετά από αυτό ακολούθησε μια μάλλον φθίνουσα πορεία απαξίωσης για το καλλιτεχνικό τους έργο. Όπως και να έχει, σε αυτή την κωλοχώρα που ζούμε ισχύει το “Ουδείς προφήτης στον τόπο του.” Δεν ισχυρίζομαι ότι η τεχνική τους είναι τοπ. Απεναντίας, τη βρίσκω ισωπεδωτικά τηλεοπτική. Αλλά όπως να'ναι, έχει τη χάρη της. Και να μη ξεχνάμε ότι μετά από το Safe Sex, γύρισαν μια από τις πιο πρωτότυπες και αξιόλογες Ελληνικές κωμωδίες. Μιλάω για το θεϊκό “Το Κλάμα Βγήκε Από τον Παράδεισο” που απαξιώθηκε και θάφτηκε από την ιντελιγκέντσια των κριτικών κινηματογράφου (είναι κάτι ανεκδιήγητοι κουλτουρότυποι του κώλου που τους πληρώνουμε για να κάθονται να βλέπουν ταινίες και μετά να γράφουν π@π@ριές. Λοιπόν, η γνώμη αυτών των ανθρώπων, για κάποιο άγνωστο λόγο χαίρει ιδιαίτερα βαρύνουσας σημασίας στα αυτιά που ΔΕΝ θα έπρεπε να επηρεάζει και παράλληλα είναι στην πλειονότητα των περιπτώσεων τελείως αδιάφορη για το πραγματικό κοινό), επειδή, λέει, καννιβάλιζε και απαξίωνε την Ελληνική κινηματογραφική κληρονομιά και παράδοση. Δηλαδή τις φιλοχουντικές μικροαστικές πίπες του Φίνου και του Καραγιάννη / Καρατζόπουλου? Μη χέσω...

Δεν είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς ότι στα πρόσωπα των 2 νεαρών σκηνοθετών που πρωταγωνιστούν, το δίδυμο των δημιουργών προβάλλει εν μέρει τα δικά του βιώματα και προβληματισμούς. Επίσης δεν είναι δύσκολο να κρυφτεί η δυσαρέσκεια τους για την Ελληνική κινηματογραφική πραγματικότητα που επιμένει να τους εγκλωβισει με το ζόρι στο κουστούμι του Safe Sex προκειμένου να πραγματωθεί ένα δεύτερο ρεσάλτο οικονομικής ρεμούλας. Όλα αυτά γίνονται με τρόπο που άλλοτε πετυχαίνει το στόχο του και άλλοτε φαντάζει πιο άκομψος. Προσκύνημα τα πλάνα και η όλη αισθητική του τσοντοπαραγωγάδικου. Απλά προσέξτε τα πόστερ στους τοίχους του γραφείου! Αλλά και οι χαρακτήρες του παραγωγού και της συζύγου / πρώην πορνοστάρ είναι απόλαυση. Μακράν οι πιο επιτυχημένοι της ταινίας. Φοβερός και ο Ευριπιώτης στο ρόλο του παλαίμαχου πορνοστάρ. Δυστυχώς δε μπορεί να ειπωθεί το ίδιο και για τις άλλες ερμηνείες, ακόμα και για αυτές ηθοποιών που θεωρούνται παλιοί και με γαλόνια στο ενεργητικό τους. Αλλά και η ίδια η ταινία αν και ξεκινάει πολύ δυνατά, κάνει από τη μέση και μετά μια μεγάλη κοιλιά που δυστυχώς δεν ξεφουσκώνει. Η επιπρόσθετη απροθυμία να εξαντλήσουν το θέμα τους με μαγκιά και ειλικρίνεια, αφαιρεί πόντους από την εμπειρία της θέασης. Το όλο σύνολο και τα σεναριακά κενά συμμαζεύονται στο τέλος με απότομο, άγαρμπο τρόπο για να καταλήξουν σε ένα ανεπαρκές αφηγηματικό φινάλε.

Όσον αφορά την τεχνική, το δίδυμο εφαρμόζει το γνωστό του uber τηλεοπτικό στυλ που τόσο καλά γνωρίζει, αλλά ωστόσο δεν παύει να φαντάζει ανεπαρκές για κινηματογραφική παραγωγή. Και, επιτέλους, έχει γίνει μια πραγματικά επαγγελματική δουλειά στον τομέα του ήχου και της φωτογραφίας.
Ρεζουμέ :
Γενικά η ταινία αλλιώς ξεκινά και σαν τελείως διαφορετικό έργο καταλήγει. Και αυτό είναι κρίμα και άδικο για το ταλέντο των δημιουργών και για το καλό σενάριο. Ωστόσο, τα όποια καλά της στοιχεία δε μπορούν να αγνοηθούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: