Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

Combat Manoeuvres


Ακολουθούν οι combat manoeuvres. Μιλάμε πάντα για το σύστημα της Mongoose. Λόγω της μεγάλης σπανιότητας της μαγείας στο setting, είχαν κάνει πιο πολύπλοκη και ενδιαφέρουσα την "απλή" μάχη με τα όπλα, προσθέτοντας την επιλογή των combat manoeuvres, που οι χαρακτήρες τις παίρνανε σαν class feature. Λόγω της πολυπλοκότητας και του μεγάλου αριθμού αυτών που μπορεί να μάζευαν οι χαρακτήρες, τις έφτιαξα σε καρτούλες, που είναι μάλλον και ο μοναδικός λόγος να την παλέψεις και να μην πάει η μάχη σου σε ρυθμούς... σαλιγκαριού, περιμένοντας τον καθένα να ψάξει το βιβλίο / φωτοτυπίες του για να βρει τις δικές του μανούβρες. Απ'ότι θυμάμαι - πάει και καιρός από τότε! - αν όχι όλες, πρέπει να μετέφρασα / έκοψα σε κάρτα σχεδόν όλες. Απλά και εδώ τα πράματα. Κάνεις copy / paste σε WORD αρχείο, τις μετατρέπεις σε διαστάσεις καρτούλας (ή ότι άλλο σε βολεύει) εκτυπώνεις, κόβεις και voila!

Aim –επίθεση αυξημένης ακρίβειας
Τύπος πράξης – full round action
Προαπαιτούμενο – base attack bonus +1
Προϋπόθεση – χρήση τόξου (bow) ή βαλλίστρας (crossbow)
Πλεονέκτημα - +2 bonus στην επόμενη ranged attack, η οποία πρέπει να είναι και η πρώτη πράξη που θα εκτελέσει ο χαρακτήρας στον επόμενο γύρο

Bull’s Charge – χαμηλή έφοδος που στοχεύει στην κοιλιά
Τύπος πράξης – full round action
Προαπαιτούμενο – strength 13+, power attack
Προϋπόθεση – πρέπει να κρατάς ένα νήσσον (piercing) ή τέμνον (slashing) όπλο και να κάνεις έφοδο (charge)
Πλεονέκτημα - +2 bonus στο damage roll αλλά δέχεσαι ευκαιριακή επίθεση από τον αντίπαλο

Cat’s Parry – απόκρουση στο επίπεδο του καρπού
Τύπος πράξης – immediate action
Προαπαιτούμενο – base parry bonus +3
Προϋπόθεση – πρέπει να κάνεις απόκρουση (parry)
Πλεονέκτημα – ο αντίπαλός σου αποκτά ένα +4 bonus στο attack roll του, αλλά άμα αστοχήσει, μπορείς να του κάνεις άμεσα μια ευκαιριακή επίθεση

Dance Aside – αποφυγή & κίνηση
Τύπος πράξης – immediate action
Προαπαιτούμενο – dex 13+
Προϋπόθεση – το attack roll του αντιπάλου σου είναι λιγότερο από το μισό του dodge defense σου
Πλεονέκτημα – μπορείς να κάνεις άμεσα ένα 5-foot step καθώς αποφεύγεις με επιδεξιότητα και με χορευτική χάρη τα χτυπήματα του αντιπάλου σου

Distracting Arrow – βολή που αποσπάει την προσοχή του αντιπάλου
Τύπος πράξης – standard action
Προαπαιτούμενο – precise shot
Προϋπόθεση – ranged attack ενάντια σε κάποιο αντίπαλο
Πλεονέκτημα – παίρνεις ένα -4 penalty στο attack roll σου. Αν αυτό είναι επιτυχημένο, ο αντίπαλός σου έχει ένα -2 penalty στο defense του για το υπόλοιπο του γύρου

Force Back – επίθεση & απώθηση
Τύπος πράξης – standard action
Προαπαιτούμενο – power attack
Προϋπόθεση – εμπλοκή σε melee combat με κάποιο αντίπαλο
Πλεονέκτημα – παίρνεις -4 penalty στο attack roll σου. Αν πετύχεις, ο αντίπαλός σου μπορεί να κινηθεί άμεσα προς τα πίσω ένα 5 foot step. Αν δεν το κάνει, δέχεται άμεσα +4 πόντους ζημιάς (ή +8 αν κρατάς ένα two handed όπλο, ή ένα one-handed όπλο με τα δυο χέρια). Αν ο αντίπαλος επιλέξει να κινηθεί, μπορείς να τον ακολουθήσεις άμεσα, χωρίς να υποστείς ευκαιριακή επίθεση. Από την άλλη μεριά, ο αντίπαλός σου στο διάστημα που κινείται δέχεται ευκαιριακή επίθεση από σένα

Hooking Parry – απόκρουση & ‘κλείδωμα’ όπλου
Τύπος πράξης – immediate action
Προαπαιτούμενο – dexterity 13+, base parry bonus +1
Προϋπόθεση – έχεις μόλις χρησιμοποιήσει ένα axe, battleaxe, bill, bardiche, polearm για να αποκρούσεις το reach όπλο του αντιπάλου σου
Πλεονέκτημα – όσο δεν χρησιμοποιείς το όπλο που έκανες parry για κάποιο άλλο λόγο, ο αντίπαλός σου δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το όπλο του. Σαν standard action μπορεί να κάνει ένα attack roll με το όπλο του ενάντια στο parry defense σου. Αν τα καταφέρει, ή αν εσύ απομακρυνθείς από την εμβέλεια του reach όπλου του, τότε μπορεί να χρησιμοποιήσει το όπλο του κανονικά πάλι

Human shield – ανθρώπινη ασπίδα
Τύπος πράξης – immediate action
Προαπαιτούμενο – strength 13+, improved grapple
Προϋπόθεση – στον ίδιο γύρο, έχεις ήδη προκαλέσει ζημιά σε αντίπαλο που παλεύετε (grapple) και τώρα δέχεσαι επίθεση από άλλο αντίπαλο, ενώ βρίσκεσαι ήδη σε πάλη με τον προηγούμενο
Πλεονέκτημα – αν κερδίσεις στο grapple check τον αντίπαλό σου μπορείς χρησιμοποιήσεις το σώμα του για να κάνεις parry τις επιθέσεις που δέχεσαι από άλλους αντιπάλους, σαν να κράταγες ασπίδα. Το parry bonus που κερδίζεις από αυτή τη διαδικασία είναι ίσο με το strength bonus -1 (minimun 0, maximum +2). Αν καταφέρεις να κάνεις parry την επίθεση του δεύτερου αντιπάλου, ο πρώτος δέχεται κανονικά ζημιά από την επίθεση

Improvised attack – αυτοσχέδια επίθεση
Τύπος πράξης – free action
Προαπαιτούμενο – str 13+, dex 13+
Προϋπόθεση – κάνεις melee attack σε έναν αντίπαλο, ενώ υπάρχει και δεύτερος αντίπαλος εντός εμβέλειας. Πρέπει το ένα σου χέρι να είναι ελεύθερο
Πλεονέκτημα – παίρνοντας ένα -2 penalty στο attack roll σου ενάντια στον αντίπαλο, μπορείς άμεσα να κάνεις άλλη μια επίθεση στον δεύτερο αντίπαλο, με το υψηλότερο δυνατό base attack bonus. Αυτή η δεύτερη επίθεση πρέπει να γίνει με ένα αυτοσχέδιο όπλο (improvised weapon). Αυτή η πράξη μπορεί να γίνει μόνο μια φορά ανά γύρο και κάθε φορά πρέπει να γίνεται χρήση ενός διαφορετικού αυτοσχέδιου όπλου ενάντια σε διαφορετικό αντίπαλο

Kip Up – άμεση επαναφορά
Τύπος πράξης – immediate action
Προαπαιτούμενο – jump ή tumble 5+ ranks, mobility
Προϋπόθεση – σε έχουν μόλις ρίξει στο έδαφος
Πλεονέκτημα – σαν αντίδραση στην πράξη που σε ρίχνει στο έδαφος μπορείς να κάνεις άμεσα ένα jump ή tumble check DC 20. Αν επιτύχεις, άμεσα επαναφέρεσαι στην όρθια θέση. Δέχεσαι ευκαιριακή επίθεση από τον αντίπαλο

Leave them for dead – αγνοώντας τον αντίπαλο
Τύπος πράξης – free action
Προαπαιτούμενο – cleave
Προϋπόθεση – μόλις χτύπησες έναν αντίπαλο, χωρίς όμως να τον βγάλεις εκτός μάχης
Πλεονέκτημα – δέχεσαι άμεσα από αυτό τον αντίπαλο μια ευκαιριακή επίθεση με +4 bonus στο attack roll. Αποκτάς το δικαίωμα να κάνεις άμεσα μια cleave attack σε έναν άλλο αντίπαλο, σαν να είχες βγάλει τον πρώτο εκτός μάχης. Η παραπάνω τεχνική μπορεί να συνδυαστεί και με το great cleave, αλλά μπορείς να χτυπήσεις μόνο μια φορά τον κάθε επιπρόσθετο αντίπαλο

Masterful Disarm – επιδέξιος παροπλισμός
Τύπος πράξης – standard action
Προαπαιτούμενο – dexterity 13+
Προϋπόθεση – πρέπει να χρησιμοποιείς one-handed όπλο και το άλλο σου χέρι να είναι ελεύθερο
Πλεονέκτημα – αν κερδίσεις τον αντίπαλό σου στο disarm roll κατά 5 και πάνω, κάνεις άμεσα ένα dexterity check DC 15. Αν το κερδίσεις, οτιδήποτε αφαίρεσες από τα χέρια του αντιπάλου σου, το πιάνεις ελεύθερα με το ελεύθερό σου χέρι

Shield Slam – δυνατή απόκρουση με ασπίδα
Τύπος πράξης – immediate action
Προαπαιτούμενο – base parry bonus +2
Προϋπόθεση – πρέπει να αποκρούεις (parry) την επίθεση του αντιπάλου σου κρατώντας ασπίδα
Πλεονέκτημα – κάνεις opposed strength check με τον αντίπαλο. Αν χάσεις, η ασπίδα σου δέχεται ζημιά σαν να δέχτηκες sunder attack. Αν κερδίσεις, ο αντίπαλος έχει -2 penalty στο parry defense του μέχρι τον επόμενό του γύρο

To the hilt – μέχρι τη λαβή !!!
Τύπος πράξης – immediate action
Προαπαιτούμενο – power attack
Προϋπόθεση – πρέπει να επιτίθεσαι με νήσσον (piercing) ή τέμνον (slashing) όπλο ενάντια σε αντίπαλο που δεν φορά πανοπλία
Πλεονέκτημα – έχεις +2 bonus στη ζημιά που προκαλείς με το όπλο. Ωστόσο αν η ζαριά της ζημιάς (πριν υπολογίσεις όλους τους υπόλοιπους modifiers) είναι μεγαλύτερη από το strength modifier του αντιπάλου, το όπλο σου καρφώνεται μέσα στο σώμα του. Οποιοσδήποτε μπορεί να βγάλει το όπλο με μια full round action πράξη και επιτυγχάνοντας σε ένα strength check DC 10. Ένας χαρακτήρας με ένα όπλο μπηγμένο στο σώμα του δέχεται 1d6 πόντους ζημιάς κάθε φορά που κάνει μια move, standard, ή full round action

Horses of the Hyborian Age

H μάχη πάνω σε άλογα είναι πολύ πιο σημαντική - και συχνή! - στο Conan roleplaying σε σχέση με τα υπόλοιπα fantasy rpg. Για αυτό το λόγο, ανάλογα με το υποζύγιο του καθενός, έφτιαξα και τις αντίστοιχες καρτούλες, με τον ίδιο τρόπο που περιέγραψα και με τα fate points. Παρακάτω παραθέτω τις έτοιμες κάρτες με τις στατιστικές (στο σύστημα της Mongoose πάντα) για όλα τα είδη αλόγων της Υβοριανής Εποχής.

Riding Horse

Large animal

Hit points – 19 / DR - 1

Initiatine - +4

Speed – 60 feet (12 squares)

Dodge defense – 12

Base attack / grapple - +2 / +8

Attack – hoof -2 melee 1d4+1

Full attack – 2 hooves -2 melee 1d4+1

Space / reach – 10 ft / 5 ft

Special qualities – low light vision, scent

Saves – F/R/W - +5/ +4 / +2

Abilities str/dex/con/int/wiz/cha – 14/13/15/2/12/6

Skills – listen +4, spot +4

Feats – endurance, run

Cost – 100 sp

A riding horse cannot fight while carrying a rider


Bhalkana Horse

Large animal

Hit points – 32 / DR – 3

Initiatine - +5

Speed – 60 feet (12 squares)

Dodge defense – 13

Base attack / grapple - +3 / +12

Attack – hoof +7 melee 1d8+5

Full attack – 2 hooves +7 melee 1d8+5 and bite +5 melee 1d4+3

Space / reach – 10 ft / 5 ft

Special qualities – low light vision, scent

Saves – F/R/W - +6/ +5 / +2

Abilities str/dex/con/int/wiz/cha – 20/13/15/2/13/6

Skills – listen +5, spot +4

Feats – endurance, run, fleet footed

Cost – 2500 sp – or at least 10.000 sp outside Bhalkhana region

A bhalkhana horse can fight while carrying a rider, but the rider cannot also attack unless he succeeds at a ride check DC 10


Work Horse

Large animal

Hit points –19 / DR - 2

Initiatine - +4

Speed – 50 feet (10 squares)

Dodge defense – 12

Base attack / grapple - +2 / +9

Attack – hoof -1 melee 1d8+1

Full attack – 2 hooves -1 melee 1d8+1

Space / reach – 10 ft / 5 ft

Special qualities – low light vision, scent

Saves – F/R/W - +5/ +4 / +2

Abilities str/dex/con/int/wiz/cha – 16/13/15/2/12/6

Skills – listen +4, spot +4

Feats – endurance, run

Cost – 75 sp

A work horse cannot fight while carrying a rider


Hyborian Warhorse

Large animal

Hit points – 30 / DR – 3

Initiatine - +5

Speed – 50 feet (10 squares)

Dodge defense – 13

Base attack / grapple - +3 / +11

Attack – hoof +6 melee 1d8+4

Full attack – 2 hooves +6 melee 1d8+4 and bite +1 melee 1d4+2

Space / reach – 10 ft / 5 ft

Special qualities – low light vision, scent

Saves – F/R/W - +7/ +5 / +2

Abilities str/dex/con/int/wiz/cha – 18/13/17/2/13/6

Skills – listen +5, spot +4

Feats – endurance, run

Cost – 800 sp

A hyborian warhorse can fight while carrying a rider, but the rider cannot also attack unless he succeeds at a ride check DC 10


Kushite Warhorse

Large animal

Hit points – 25 / DR – 2

Initiatine - +4

Speed – 60 feet (12 squares)

Dodge defense – 12

Base attack / grapple - +2 / +8

Attack – hoof +3 melee 1d6+2

Full attack – 2 hooves +3 melee 1d6+2 and bite -2 melee 1d3+1

Space / reach – 10 ft / 5 ft

Special qualities – low light vision, scent

Saves – F/R/W - +7/ +4 / +2

Abilities str/dex/con/int/wiz/cha – 15/13/18/2/13/6

Skills – listen +4, spot +4

Feats – endurance, run

Cost – 200 sp

A kushite warhorse can fight while carrying a rider, but the rider cannot also attack unless he succeeds at a ride check DC 10


Stygian Warhorse

Large animal

Hit points – 26 / DR – 3

Initiatine - +5

Speed – 50 feet (10 squares)

Dodge defense – 13

Base attack / grapple - +3 / +12

Attack – hoof +7 melee 1d8+5

Full attack – 2 hooves +7 melee 1d8+5 and bite +5 melee 1d4+3

Space / reach – 10 ft / 5 ft

Special qualities – low light vision, scent

Saves – F/R/W - +6/ +5 / +2

Abilities str/dex/con/int/wiz/cha – 20/13/15/2/13/6

Skills – listen +5, spot +4

Feats – endurance, run, multiattack

Cost – 1500 sp

A stygian warhorse can fight while carrying a rider, but the rider cannot also attack unless he succeeds at a ride check DC 10


Turanian Desert Warhorse

Large animal

Hit points – 22 / DR – 2

Initiatine - +4

Speed – 70 feet (14 squares)

Dodge defense – 12

Base attack / grapple - +2 / +9

Attack – hoof +4 melee 1d6+3

Full attack – 2 hooves +4 melee 1d6+3 and bite -1 melee 1d3+1

Space / reach – 10 ft / 5 ft

Special qualities – low light vision, scent

Saves – F/R/W - +6/ +4 / +2

Abilities str/dex/con/int/wiz/cha – 16/13/17/2/13/6

Skills – listen +4, spot +4

Feats – endurance, run, fleet footed

Cost – 750 sp

A turanian desert warhorse can fight while carrying a rider, but the rider cannot also attack unless he succeeds at a ride check DC 10

Fate Point Cards

Πάμε τώρα σε λιγάκι πιο εξειδικευμένες καταστάσεις και πιο σχετικές με game mechanics. Το Conan της Mongoose χρησιμοποιούσε ένα σύστημα fate points, που προοριζόταν για χρήση από τους παίκτες. Από εκείνο επηρεάστηκα (μεταξύ άλλων) για να φτιάξω το δικό μου house rule για τα fate points που χρησιμοποιώ σε κάθε fantasy campaign setting που παίζω μέχρι σήμερα και που πρόσφατα το ανάρτησα σαν ξεχωριστό post.

Εδώ, έχουμε να κάνουμε με τα fate points του επίσημου συστήματος της Mongoose. Επειδή ήταν αρκετά πολύπλοκο σαν κανόνας και επιπλέον έπρεπε οι παίκτες να το έχουν συνέχεια υπόψη προκειμένου να το χρησιμοποιούν όποτε το χρειαστούν οι χαρακτήρες τους, το μετέφρασα στα Ελληνικά και το έκοψα σε καρτούλες μεγέθους κάρτας Magic. Μετά, κόλλησα τα χαρτάκια σε παλιές κάρτες που δεν χρειαζόμουνα, τους "φορεσα" πλαστικό card protector και τα μοίρασα στους παίκτες μου! Μάλιστα, έδωσα τόσες κάρτες στον καθένα, όσα τα fate points του χαρακτήρα του και κάθε φορά που ο παίκτης χρησιμοποιούσε ένα, μου επέστρεφε μόνιμα την αντίστοιχη κάρτα πίσω. Δούλεψε τέλεια και πιστεύω ότι όσοι από εσάς παίζουν αυτό το αρκετά αξιόλογο (αν και λιγουλάκι βαρύ όσον αφορά τους κανόνες) παιχνίδι, θα βρουν εδώ ένα πολύτιμο εργαλείο.


How to use Fate Points

1 # left for dead – μόλις τα hit point πέσουν κάτω από το -9, μπορείς να ξοδέψεις άμεσα 1 fate point για να αποφύγεις τον θάνατο & αντίστοιχα οι εχθροί να σε εγκαταλείψουν, νομίζοντάς σε για νεκρό

2 # mighty blow – ξοδεύοντας 1 fate point κάνεις το maximum damage σε 1 επίθεση. Ένα standard ή primitive όπλο πάντα καταστρέφεται στο mighty blow.Ένα akbitanan όπλο κατά 50% θα σπάσει στα 2

3 # parry or dodge – ξοδεύοντας 1 fate point μπορείς να κάνεις parry ή dodge για 1 γύρο, ακόμα & σε περιπτώσεις που δεν επιτρέπεται. Έχεις ένα +5 bonus για αυτό το γύρο στο parry ή στο dodge

4 # reroll – ξοδεύοντας 1 fate point μπορείς να ξαναρίξεις ένα αποτυχημένο attack roll, skill check ή saving throw. Το αποτέλεσμα της δεύτερης ζαριάς είναι δεσμευτικό.

5 # resist terror - ξοδεύοντας 1 fate point αγνοείς τις συνέπειες του terror of the unknown

6 # repentance –όσα fate points ξοδέψεις, τόσα corruption points αφαιρείς από το χαρακτήρα σου

7 # destiny – ξοδεύοντας 1 ή περισσότερα fate points μπορείς να αλλάξεις ελάχιστα το ρου της ιστορίας, πέρα από τις πράξεις του χαρακτήρα σου. Εναλλακτικά, μπορείς να αλλάξεις ελαφρά το χαρακτήρα σου, αποκαλύπτοντας μια κρυφή πτυχή από το παρελθόν του

Zelata – Aquilonian Noble


Conan αφιερώματος συνέχεια. Ο δεύτερος έτοιμος χαρακτήρας (οι υπόλοιποι 4 ακόμα βρίσκονται κάπου υπό μορφήν ορνιθοσκαλισμένων σημειώσεων) Μην παραλείψω να αναφέρω ότι οι εικόνες που συνοδεύουν τις βιογραφίες και των δυο χαρακτήρων προέρχονται από διάφορες πηγές από το διαδίκτυο, ενώ τα κείμενα υπογράφονται από τον yours truly.

Η Zelata είναι γόνος μιας από τις παλιότερες αριστοκρατικές οικογένειες της Aquilonia. Ανατράφηκε έχοντας δίπλα της τους καλύτερους δασκάλους που της δίδαξαν να χειρίζεται άψογα τη διπρόσωπη γλώσσα της υψηλής τάξης, να έχει βαθιά γνώση του savoir vivre της εποχής και να έχει κομψότατους τόπους και συμπεριφορά καθώς και το πώς να χρησιμοποιεί όλα αυτά τα προσόντα της για να προωθήσει τους σκοπούς της.

Επίσης διδάχτηκε την τέχνη της θεραπευτικής, μιλάει με άνεση οκτώ διαφορετικές γλώσσες και ξέρει να χειρίζεται το ξίφος με ένα επιδέξιο επιτηδευμένο στυλ που προέρχεται από τις αρχαίες ανατολικές χώρες. Παράλληλα έχει κοφτερό μάτι και ακόμα πιο κοφτερό μυαλό που λατρεύει να αποθηκεύει κάθε καινούρια φήμη και κουτσομπολιό, όσο πιο ‘πικάντικο’ και ‘ζουμερό’, τόσο το καλύτερο.

Ωστόσο, αυτός ο καιρός είναι ιδιαίτερα δύσκολος για τη Zelata. Μετά από χρόνια κακοδιαχείρησης και υπερβολών, η οικογενειακή περιουσία έχει ξοδευτεί και τα λίγα κομμάτια της που έχουν απομείνει σπαταλώνται καθημερινά για να συντηρήσουν ένα προφίλ και ένα είδος ζωής που είναι πλέον τελείως επίπλαστο και δεν αρμόζει στις καινούριες συνθήκες, αλλά και που είναι απαραίτητο για να συντηρήσει η οικογένεια τα προνόμια που της παρέχει ο τίτλος του ευγενή. Η ξεπεσμός του οίκου της Zelata είναι ήδη γνωστός στα πηγαδάκια της υψηλής αριστοκρατίας, αλλά στα μάτια του απλού κόσμου παραμένει μια αξιοσέβαστη και αξιοζήλευτη οικογένεια. Ωστόσο όλα αυτά αποκλείουν πλέον το ενδεχόμενο ενός πλούσιου γάμου με ένα γόνο βασιλικής οικογένειας ή με κάποιον ευκατάστατο ευγενή, πράγμα που πικραίνει τη Zelata ιδιαίτερα. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τους πολυπληθείς καβγάδες και τη γκρίνια μέσα στην οικογένεια, αλλά και με τα ειρωνικά υπονοούμενα ‘συμπαράστασης’ και ‘συμπόνιας’ που όσο πάνε γίνονται ολοένα και πιο συχνά από τον κύκλο της, οδήγησαν τη Zelata σε μια σημαντική απόφαση.

Παίρνοντας το ετήσιο χαρτζιλίκι της και κάποια από τα πιο προσωπικά της αντικείμενα αποφάσισε να φύγει από το σπίτι και να γυρίσει τον κόσμο ψάχνοντας να βρει κάποιο τρόπο να βγάλει αρκετά χρήματα και ταυτόχρονα να επαναφέρει το όνομα της οικογένεια της στην παλιά του αίγλη. Στην πορεία της αυτή προσπαθεί ταυτόχρονα να συντηρεί την εικόνα της περιπλανώμενης πλούσιας κληρονόμου, φροντίζοντας από την προνομιακή θέση που της παρέχει το όνομά της να κάνει διάφορες ‘δουλειές’ και ‘χάρες’ σε κόσμο με επιρροή, όπως το να φροντίσει να φτάσει κάποια φήμη στα σωστά αυτιά ή να βοηθήσει με διάφορους τρόπους να καλυφθούν διάφορα μυστικά αριστοκρατών που αν μαθευόταν θα αμαύρωναν ανεπανόρθωτα το όνομά τους.

Μέχρι τώρα, τα έχει καταφέρει αρκετά καλά ώστε να εξασφαλίσει από διάφορες πηγές ένα αξιοπρεπές ετήσιο εισόδημα. Με αυτό έχει μισθώσει κάποια άτομα που δουλεύουν για αυτή σαν σωματοφύλακες αλλά και που τη βοηθούν να φέρει σε πέρας κάποια από τις πιο δύσκολες ‘αποστολές’ της.

Η μικροκαμωμένη, αναιμική και εύθραυστη φιγούρα της δεν αφαιρεί πόντους από την ιδιαίτερα εντυπωσιακή εξωτερική της εμφάνιση. Η Zelata είναι ομολογουμένως μια πολύ εντυπωσιακή γυναίκα με λεπτή φιγούρα και εντυπωσιακές καμπύλες, το γνωρίζει και ξοδεύει αρκετά χρήματα και χρόνο ώστε να ενισχύσει ακόμα περισσότερο αυτή την εντύπωση.

Κάποιος που δεν τη συμπαθεί θα μπορούσε να την χαρακτηρίσει κακομαθημένη, ωραιοπαθή και αδίστακτη γυναίκα που χρησιμοποιεί τη διπλωματία και την εξωτερική της εμφάνιση με σκοπό να εκμεταλλευτεί τους άλλους. Η αλήθεια είναι ότι η Zelata απλώς προσπαθεί να επιβιώσει με τα όποια εφόδια της δόθηκαν, σε έναν κόσμο στον οποίο το πάνω χέρι το έχει αυτός που κραδαίνει το σπαθί και διαθέτει χρήματα και στρατό για να υποστηρίξουν τους σκοπούς και τις φιλοδοξίες του.

Τις στιγμές που θυμάται ότι είναι απλώς ένα νέο κορίτσι με πολλά προβλήματα, ότι τα χρόνια της περνούν και κάνουν το ενδεχόμενο ενός καλού γάμου ολοένα και πιο δύσκολο, αλλά και μια παλιά αγάπη που ποτέ δεν άνθισε επειδή μπήκαν στη μέση συμφέροντα και συκοφαντίες και όταν τη συνεπαίρνει η θλίψη και η νοσταλγία για την οικογένειά της και την παλιά της ζωή, η Zelata τις περνάει μόνη της, κρύβοντας τα δάκρυά της από τα μάτια των άλλων μέχρι να συνέρθει και να φορέσει ξανά το προσωπείο της φινετσάτης αυτοπεποίθησης με το οποίο αντιμετωπίζει τον κόσμο. ‘Ποτέ μην τους αφήσεις να σε δουν να λυγίζεις’ έχει γίνει το σύνθημα που προσπαθεί να θυμίζει κάθε τόσο στον πληγωμένο εγωισμό της.

Cruaidh – Cimmerian Barbarian


Πάμε ξανά πολύ πίσω, όταν παίζαμε το Conan RPG της Mongoose Publishing. Τους χαρακτήρες αυτούς τους χρησιμοποίησα (και ακόμα χρησιμοποιώ - αν χρειαστεί) σαν έτοιμους player characters για one shot sessions ή για σύντομα campaigns, όπου δεν υπήρχε (ή δεν άξιζε) ο χρόνος που θα σπαταλιόταν για να φτιάξουν οι παίκτες καινούριους χαρακτήρες. Καθώς δεν συνοδεύονται από στατιστικές - κάποτε μπορεί να τις συμπεριλάβω κι αυτές, αλλά για την ώρα παραμένουν γραμμένες με τα άσχημα, ιατρικά μου γράμματα σε φύλλα χαρακτήρων - μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτούσιες για οποιοδήποτε Conan campaign, ή με μικρές διορθώσεις, για οποιοδήποτε fantasy campaign.

Πίσω από το θηριώδες παρουσιαστικό και το αυλακωμένο από τις κακουχίες πρόσωπο υπάρχει ένας έφηβος που κατέβηκε από τα βουνά της Κιμμερίας για να γνωρίσει τον κόσμο και για να βρει μια καλή θέση στο στρατό κάποιου πλούσιου ηγεμόνα. Ο Cruaidh, όπως όλα τα υγιή, γεροδεμένα παιδιά της πατρίδας του, περπάτησε 8 μηνών, έπαιζε ξυπόλητος στα χιόνια από 1 ετών, σκαρφάλωνε πάνω σε λόφους από 4 ετών, κυνηγούσε με τους άντρες της φυλής του από τα 9 και πήρε το βάπτισμα του αίματος στα 11 χρόνια του σε μια επιδρομή των Vanir στο χωριό του όπου σκότωσε για πρώτη φορά.

Από τότε το μόνο που θυμάται είναι να συμμετέχει σε συρράξεις πότε σαν μισθοφόρος της μιας φυλής και πότε μιας άλλης, για διεκδικήσεις εδαφών, καταπατήσεις συμφερόντων, επεκτατικές φιλοδοξίες διάφορων αρχηγών, ακόμα και σε προσωπικές βεντέτες μεταξύ οικογενειών για ζώα, βοσκοτόπια αλλά και... ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες!

Από ένα σημείο και μετά ο νεαρός βάρβαρος που ήδη είχε μια ζηλευτή φήμη ανάμεσα στους ανθρώπους του απλά βαρέθηκε. Ένιωθε ολοένα και περισσότερο ότι υπάρχουν τόσες πολλές απολαύσεις της ζωής εκεί έξω που δεν ήταν δυνατό να τις γευτεί στον τόπο του. Ήθελε να νιώσει ότι ζει πραγματικά, να πιει καλό κρασί και να σφίξει στα μπράτσα του όμορφες γυναίκες, να μεθύσει και να πλακωθεί στο ξύλο στις ταβέρνες και στα καπηλειά, να δει ξένους ανθρώπους και τόπους. Πριν ο χρόνος του τελειώσει και ο Crom στείλει τις βαλκυρίες Του για να μεταφέρουν το άψυχο σώμα του από το πεδίο της μάχης στο μελαγχολικό Του βουνό, ο Cruaidh ήθελε να πραγματοποιήσει τα όνειρά του, να τρέξει καβαλώντας εξωτικά άλογα, να προλάβει να κάνει λάθη και να μάθει από τις συνέπειές τους.

Το βασίλειο της Ακιλόνια ήταν ο πρώτος σταθμός για κάθε γιο του Βορρά που θέλει να κατέβει στα νοτιότερα και στα πιο ζεστά κλίματα του κόσμου. Εκεί, η βαρβαρική καταγωγή του και η πλήρης άγνοιά του για τον τρόπο ζωής και συμπεριφοράς των πολιτισμένων ανθρώπων δεν άργησαν να τον οδηγήσουν στο κελί μιας φυλακής όπου βγήκε χάρη σε μια ευγενή γυναίκα της πόλης, την Zelata.

Πλέον δουλεύει για αυτήν σαν σωματοφύλακας και μαζί και με άλλα άτομα που έχει αυτή προσλάβει, έχουν σχηματίσει μια αταίριαστη αλλά αποτελεσματική ομάδα. Τουλάχιστον αρκετά ώστε να βγαίνουν κάποια λεφτά, ίσα για να ξεδιψάσουν το μόνιμα πρόθυμο για κρασί λαρύγγι του αλλά και για να τους βγάζουν από διάφορους μπελάδες και δύσκολες καταστάσεις όπου το σπαθί δεν αρκεί για να σε ξεμπλέξει. (τουλάχιστον έτσι του λένε όλοι, ο Cruaidh ακόμα δεν μπορεί να κατανοήσει πως είναι δυνατόν να υπάρχουν καταστάσεις που μη μπορούν να γίνουν πιο απλές με μερικά ξεγυρισμένα χαϊδέματα του τσεκουριού σε χτενισμένα, πολιτισμένα, αρωματισμένα κεφάλια… )

Ο Cruaidh πιστεύει στον Crom χωρίς να τον συμπαθεί απαραίτητα και ξέρει ότι και ο ίδιος ο Θεός δεν πολυχωνεύει τους ανθρώπους Του. Δεν προσεύχεται ποτέ γιατί δε θέλει να Του χρωστάει χάρη και γιατί ξέρει ότι έτσι και τραβήξει την προσοχή Του, το πιθανότερο είναι ότι κάποια στιγμή αργά ή γρήγορα (και μάλλον λίγο πιο γρήγορα από την ώρα του…) θα έρθει η στιγμή που Εκείνος θα τον καλέσει κοντά Του στο ζοφερό, μελαγχολικό Του βουνό. Οπότε ας είναι ο Crom καλά εκεί που είναι και μακάρι να συνεχίσει να τον αγνοεί, ώστε να ζήσουνε μακριά και αγαπημένοι για όσο το δυνατόν περισσότερο.

Θηριώδης σε διαστάσεις, μελαγχολικός και μονόχνοτος τις περισσότερες φορές, γελώντας βροντερά κάποιες (λίγες) άλλες, πάντα λιγομίλητος και σιωπηλός, πολλές φορές με γουρλωμένα μάτια από απορία και θαυμασμό για νέα πράγματα και καταστάσεις που γνωρίζει συνεχώς, με καχυποψία αλλά και μια σχεδόν παιδαριώδη αφέλεια, ο νεαρός βάρβαρος κατά βάθος απλώς χαίρεται που βρήκε συντρόφους που σέβεται και εκτιμά για τις γνώσεις τους, τις αρετές και τα ελαττώματά τους.

Αν μπορούσε μόνο και να καταλάβει γιατί αφότου πλήρωσε για την αποφυλάκισή του η Zelata αρνήθηκε (και ακόμα αρνείται) στην (απόλυτα φυσιολογική, έτσι δεν είναι?) απαίτησή του να κοιμηθούνε μαζί (το τελευταίο σχόλιό της είχε να κάνει με κάτι σχετικό ότι θα προτιμούσε να πλαγιάσει με συφιλιδικό πίθηκο παρά μαζί του), τα πράγματα θα ήταν λίγο καλύτερα…

Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Paranormal Activity 2


Μάστορας : Tod Williams
Παίχτες : Katie Featherston, Micah Sloat & Ephraim
Πόσα πιάνει; 3 / 5
Με δυό λογάκια :
Ένα ζευγάρι, με τα παιδιά τους μετακομίζουν σε ένα καινούριο σπίτι. Σύντομα, αρχίζουν να βιώνουν ανησυχητικά φαινόμενα – μεταξύ των οποίων μια διάρρηξη χωρίς φαινομενικό κίνητρο - που τους ωθουν να... σπείρουν όλους τους χώρους του σπιτιού με κάμερες ασφαλείας. Όμως, η κατάσταση πάει από το κακό στο χειρότερο και αρχίζουν να πείθονται όλο και πιο πολύ ότι τα ανεξήγητα φαινόμενα που τους ταλαιπωρούν μπορεί να οφείλονται στην ύπαρξη ενός κακόβουλου πνευματος.

Αναλυτικότερα :
Το πρώτο “Paranormal Activity” ήταν μια σφόδρα υπερεκτημημένη ταινία. Εντάξει, δεν ήταν και τόσο κακό όσο ισχυρίζονται οι πολέμιοί του, αλλά σαφέστατα δεν ήταν και η ταινιάρα. Ή το αγαπάς, ή το μισείς. Προσωπικά με είχε αφήσει αδιάφορο, για αυτό και του έβαλα μια... αδιάφορη βαθμολογία (2,5 / 5) στο αντίστοιχο review. Στο δια ταύτα. Κατά κανόνα, τα sequel γίνονται για την εξτρά κονόμα. Και κατά κανόνα είναι κατώτερα του ορίτζιναλ. Συνεπώς, μαζί με το δισκάκι του “Paranormal Activity 2” είχα υπό μάλλης και τα... γάντια του μποξ και ψυχολογικά ετοιμαζόμουν να το κοπανήσω αλύπητα στην κριτική. Χαίρομαι πολύ που οι προσδοκίες μου διαψεύστηκαν. Αυτό το... τύπου sequel /prequel σηματοδοτείται από αλλαγή σκηνοθέτη. Και πολύ καλά κάνει. Ποιοτική σκηνοθεσία, πολύ καλές και απρόσμενα φυσικές ερμηνείες και το έξυπνο σεναριακά τέχνασμα των πολλών καμερών ασφαλείας – που συνεπάγονται πολλά και ποικίλα πλάνα – δίνουν στο “Paranormal Activity 2” ένα σαφέστατο ποιοτικό ατού, καθώς το κάνουν να μοιάζει πολύ περισσότερο με “αληθινή” ταινία σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Επιπλέον, αν γούσταρες το πρωτότυπο, αυτή εδώ η ταινία πολύ απλά φτιάχτηκε για σένα. Το δεύτερο μέρος χτίζει πάνω στις βάσεις του πρώτου, εμπλουτίζοντας το ισχνό σενάριο που είχε με μια απλή μεν, αλλά μεστή και πιασάρικη ιστορία. Επιπλέον η όλη φάση sequel / prequel – πρακτικά το δεύτερο μέρος απαρτίζεται από όσα συνέβησαν ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ το πρώτο – είναι αρκετά πρωτότυπη και ιντριγκαδόρικη προκειμένου να διατηρήσει ζωντανό το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος. Για κακή του τύχη, σχεδόν το 90% της ταινίας, αναλώνεται προκειμένου να “χτίσει” κλίμα αγωνίας και suspense για το μεγάλο φινάλε. Πράγμα που κανονικά θα ήταν πολύ θετικό και φανερώνει αν μη τι άλλο καλές προθέσεις. Αλλά εδώ, η σκηνοθεσία απλά “δεν το έχει” και πέφτει θύμα των περιορισμένων δυνατοτήτων της, που παρόλα αυτά δίνουν ένα αξιόπρεπές (αλλά όχι τόσο καλό) τελευταίο μέρος που σχεδόν θυμίζει (ειδικά στις σκηνές στο υπόγειο του σπιτιού) και λιγάκι από “REC”. Αλλά μέχρι να φτάσουμε εκεί, βλέπουμε επί μιάμιση ώρα ατέλειωτα επαναλαμβανόμενα πλάνα του σπιτιού (νομίζω ότι το σπίτι αυτό πλέον το γνωρίζω περισσότερο και από... το δικό μου σπίτι!) στα οποία δε συμβαίνει (συνήθως) τίποτα.

Τέλος, οι εγγενείς αδυναμίες των “Paranormal Activity” σαφέστατα παραμένουν, παρά το ότι το δεύτερο μέρος είναι σαφέστατα πιο σενιαρισμένο και κινηματογραφικό. Κοινώς, η συνταγή με τις ταινίες τύπου ντοκυμαντέρ έχει μπαγιατέψει εδώ και 15 χρόνια από τότε δηλαδή που προβλήθηκε το 'The Blair Witch Project'. Εν ολίγοις, αν σου άρεσε το πρώτο μέρος, θα σου αρέσει και αυτό εδώ το sequel. Αν δε σου άρεσε, το πιθανότερο είναι να μην ασχοληθείς ούτε και με αυτό. Είναι καλύτερο από το πρώτο, αλλά μοιραία χάνει το στοιχείο του αιφνιδιασμού που το είχε κάνει να σημειώσει τόση επιτυχία.

Due Date (Μη Σπρώχνεις, Έρχομαι)


Μάστορας : Todd Phillips
Παίχτες : Robert Downey Jr., Zach Galifianakis & Michelle Monaghan
Πόσα πιάνει; 3 / 5
Με δυό λογάκια :
Ο μελλοντικός πατέρας, Peter Highman (Robert Downey Jr.) αναγκάζεται να μοιραστεί ένα road trip με τον φέρελπη ηθοποιό Ethan Tremblay (Galifianakis) προκειμένου να προλάβει τον τοκετό της γυναίκας του. Όμως η... απάλευτη προσωπικότητα του δεύτερου θα κάνει το ταξίδι δύσκολο, απρόβλεπτο και σπαρταριστό...

Αναλυτικότερα :
Ναι, είναι ο ίδιος σκηνοθέτης που μας έδωσε το “The Hangover”. Και ναι, είναι πλέον καταδικασμένος κάθε ταινία του που βγαίνει από 'δω και στο εξής να συγκρίνεται με εκείνο. Και να χάνει στη σύγκριση. Το αυτό ισχύει και για το “Due Date”. Είναι μια ταινία με αναμφίβολα δυνατά σημεία – μεταξύ αυτών τις πολύ καλές ερμηνείες των πρωταγωνιστών - αλλά παρόλα αυτά δεν καταφέρνει να ξεπεράσει το επίπεδο του “απλώς καλού” και να ξεχωρίσει σε σχέση με όλες τις άλλες καλούτσικες κωμωδίες του σωρου΄εκεί έξω. Γιατί συμβαίνει αυτό; Βασικά γιατί... το concept της ταινίας δεν ήταν μια δυνατή, πρωτότυπη ιδέα, μια ιστορία που ξεχώρισε και απλά έπρεπε να γίνει ταινία. Είναι επειδή... το “Due Date” οφείλει την ύπαρξή του μονάχα στην ανάγκη να εκμεταλλευτούν το συντομότερο δυνατόν την επιτυχία του “Hangover” και κυρίως hype που συνοδεύει το ανερχόμενο αστέρι του Γαλιφιανάκη. Οπότε η λογική ήταν τύπου “εντάξει, θα βάλουμε τον Γαλιφιανάκη να κεντάει στο ρόλο ενός σουρεάλ χαρακτήρα, θα ρίξουμε δίπλα του και έναν διάσημο “σοβαρό” ηθοποιό ο οποίος δεν έχει πρόβλημα να τσαλακώσει την εικόνα του, θα σκαρώσουμε και ένα στόρυ όπου να μη μπορεί να αποφύγει ο ένας τον άλλον και αυτό ήταν”. Ε, λοιπόν, όλο αυτό το σκεπτικό φαίνεται. Πολύ.

Ότι σώζεται, είναι καθαρά και μόνο χάρη στη χημεία του πρωταγωνιστικού ζευγαριού. Τόσο ο Downey Jnr. Όσο και ο Galifianakis, δίνουν ασυνήθιστα καλές ερμηνείες για ταινία του είδους. Οι χαρακτήρες που υποδύονται, είναι απρόσμενα πολυσχιδείς και “ουσιαστικοί” για κωμωδιούλα, ο καθένας με τα δικά του κίνητρα, μυστικά, background και συναισθήματα. Φυσικά, είναι περιττό να πω ότι η κύρια ατραξιόν είναι ο απάλευτος Ethan που ο Γαλιφιανάκης τον κάνει κυριολεκτικά να απογειώνεται και παρά την σουρεαλιστικότητά του να γίνεται άμεσος και οργανικός, ξεκαρδιστικός και λεπτομερέστατος σε κάθε λεπτομέρεια, από την εμφάνισή του έως τη φωνή τους μαννερισμούς, τις γκριμάτσες του, τα πάντα όλα. Όμως η απλοϊκή πλοκή, τα... πολύ λίγα (αριθμητικά) αστεία στιγμιότυπα και γενικά μια τάση που έχει το σενάριο να... εξωκείλει από το θέμα του (πχ είναι τελείως περιττή και άνευ λόγου ύπαρξης η subplot όπου ο Peter υποψιάζεται ότι το παιδί μπορεί να μην είναι δικό του) ψαλιδίζουν τα φτερά του “Due Date”.