Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

Session # 28 – ένα απόσπασμα...


(Όταν ο Dungeon Master την ακούει με Lovecraft, δίνει σε ένα κλασικό D&D campaign, απόχρωση Call of Cthulhu και στέλνει τους παίκτες του για τσάι...)

(στα υπόγεια της Spire of Long Shadows, μπαίνοντας στα διαμερίσματα του αρχιτέκτονα της Age of Worms, οι παίκτες βιώνουν άλλο ένα όραμα) ...Το δωμάτιο χάνεται από τα μάτια σας. Όλος ο κόσμος μοιάζει να εξαφανίζεται, να συστέλλεται μέσα σε έναν ορυμαγδό από αλλεπάλληλες όψεις, παράλογα γεωμετρικά σχήματα και χρώματα που δεν ανήκουν σε κανένα γνωστό χρωματικό φάσμα. Για κάποιο άγνωστο λόγο, απλά γνωρίζετε ότι η συνείδηση έχει αποσπαστεί από το σώμα σας και ταξιδεύει με ταχύτατα φωτός σε άλλους κόσμους και χωροχρονικές συνέχειες. Και όχι μόνο αυτό : βρίσκεστε ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ σε πολλούς διαφορετικούς τόπους και χρόνους. Βλέπετε τους εαυτούς σας, τους φίλους και τους εχθρούς που κάνατε, όλα τα πλάσματα του κόσμου ταυτόχρονα, σε όλες τις φάσεις της ύπαρξής τους. Από τη γέννηση και ακόμα πιο πριν, μέχρι τα βαθιά γεράματα, το θάνατο και την αποσύνθεση...

Βλέπετε τον κόσμο αυτόν και πολλούς άλλους να γεννιούνται, να γερνούν, τους ήλιους τους σταδιακά να να σβήνουν και μετά να καταστρέφονται. Και ξαφνικά, έτσι όπως αποσυντέθηκε η αντίληψή σας, επανασυντίθεται ξανά και αντικρίζετε έναν τελείως διαφορετικό κόσμο...

... εξωγήινοι άνεμοι σαρώνουν ένα τοπίο που ποτέ σας πριν δεν είδατε κι ούτε που πρόκειται να ξαναδείτε ποτέ σας. Τρια διαφορετικά φεγγάρια δορυφόροι φωτίζουν με παράλογους, αγχωτικούς φοσφωρισμούς το τοπίο. Άγνωστοι, πρωτόγνωροι αστερισμοί κυριαρχούν στον ουρανό. Κομίτες περνούν με τις φλεγόμενες ουρές τους πάνω από τα κεφάλια σας. Η πόλη που απλώνεται στα πόδια σας είναι αχανής και απαρτίζεται από πανύψηλα, παράδοξα κτήρια. Χτισμένα σε απίθανες γωνίες και με παράλογες μη Ευκλίδειες γεωμετρίες, είναι τιτάνια κτίσματα που αψηφούν τη βατύτητα και υψώνονται στον ουρανό. Στολίζονται από παράξενα μπαλκόνια, παράθυρα και μιναρέδες και μεταξύ τους ενώνονται με υπέργειες γέφυρες. Άλλα από αυτά θυμίζουν κλιμακωτές πυραμίδες και άλλα είνα εμφανώς ναοί σε απόκοσμους, αποτρόπαιους θεούς όπως αναμφισβήτητα μαρτυρούν τα βλοσυρά αγάλματα και τα γλυπτά που κοσμούν τις προσόψεις τους.

Το τοπίο είναι κάθε άλλο παρά έρημο ή στερημένο ζωής. Πλάσματα πλάσματα πετάνε, έρπονται, αιωρούνται σε αυτό. Προσπαθείτε να συγκρατήσετε μια πνευματική εικόνα, μια ανάμνηση από το παρουσιαστικό των πλασμάτων αυτών και διαπιστώνετε ότι κάτι τέτοιο είναι αδύνατο. Αντί μιας συγκεκριμένης εικόνας, αποτυπώνεται στο μυαλό σας μια συνεχώς εναλασσόμενη σειρά από μορφές. Ερπετοειδή, παράξενα οστρακόδερμα, γιγάντια έντομα, ανθρωποειδείς φιγούρες... μέχρι που συνειδητοποιείτε την αλήθεια. Τα παράξενα αυτά πλάσματα είναι, υπήρξαν και θα είναι όλες αυτές οι ετερόκλητες μορφές – και ακόμα περισσότερες – σε διαφορετικές όμως χρονικές περιόδους ανά τους ατέλειωτους αιώνες. Και αυτό επειδή η αληθινή τους φύση έχει προ πολλού παρέλθει των περιορισμών της σάρκας και έχει ανέλθει στο ανώτερο επίπεδο μιας ασώματης συνείδησης που μπορεί να ταξιδεύει στο χωροχρόνο, παρατηρώντας, μαθαίνοντας και καταγράφοντας άλλους κόσμους και εποχές. Επιπλέον, έχουν την ικανότητα να καταλαμβάνουν τα σώματα των κυρίαρχων μορφών ζωής του κάθε κόσμου και να αναμειγνύονται με αυτές, συνομοτώντας, ελέγχοντας και τροχοδρομώντας γεγονότα και καταστάσεις κρυμμένοι στα παρασκήνια προκειμένου να επιτεύξουν τέτοιες χωροχρονικές συγκυρίες που να εξυπηρετούν τους στόχους και τα σχέδιά τους.

Η όψη του σακατεμένου εξωγήινου πλανήτη που απλώνεται στα πόδια σας, των σβησμένων ήλιων και των φεγγαριών που τρεμοπαίζουν ασθμαίνοντας στο τελευταίο τους φεγγοβόλημα, σας προσφέρει κατανόηση στην εσώτερη αλήθεια του σκοπού αυτής της πανάρχαιας φυλής. Ο πλανήτης τους πεθαίνει – ο πλανήτης τους έχει ΗΔΗ πεθάνει – εδώ και αιώνες αμέτρητους. Παρά την υπέρτατη νοημοσύνη, την αξεπέραστη στο σύμπαν τεχνολογία τους και την άνευ προηγουμένου γνώση της μαγείας και της εφαρμογής των αληθινών νόμων που διέπουν την Δημιουργία, εντούτοις δεν κατόρθωσαν να αποτρέψουν την καταστροφή του κόσμου και του συνόλου της φυλής τους. Και όταν το Τέλος ήλθε, τους παρέσυρε όλους στη λήθη, σβήνοντας τον πολιτισμό και τα επιτεύματά τους από κάθε Ιστορία. Μονάχα ελάχιστοι επιστήμονες εκείνης της σπουδαίας φυλής επιβίωσαν της καταστροφής και υιοθετώντας την όψη άλλων κάθε φορά πλασμάτων συνεχίζουν να ταξιδεύουν στο χρόνο και στις διαστάσεις προσπαθώντας να βρουν τον τρόπο να ανατρέψουν το χωροχρονικό συμβάν που εξάλειψε τον κόσμο τους ή να βρουν έναν άλλο κόσμο ο οποίος αν προετοιμαστεί σωστά θα γίνει καταλληλος για εποίκιση και κυριαρχία από τα εναπομείναντα μέλη της φυλής τους...

... με αυτή την τελευταία σκέψη νιώθετε ξανά το νου σας να επιστρέφει στο σώμα σας. Το δωμάτιο με την εξωγήινη διαμόρφωση, κάτω από την πυραμίδα όπου ο Kyuss αποθεώθηκε, γίνεται ξανά ορατό. Μέσα σας, τηλεπαθητικά μια φωνή προστάζει... “... ανακαλύψαμε μια θαυμαστή ράτσα όντων που ζουν σε απόκρυφα μέρη κάτω από την επιφάνεια του πλανήτη σας. Η μοναδική τους φυσιολογία τα καθιστά τελείως ανεπηρέαστα από τις επιδράσεις των υπηρετών του Kyuss. Και αυτό ήταν πάντα το ζητούμενο, ο εντοπισμός ενός ξενιστή που θα είναι απόλυτα άφθαρτος στο σκουλήκι, το πρωταρχικό σκουλήκι στο οποίο Εκείνος βάσισε την αυτοκρατορία, τη δημιουργία των απέθαντων πλασμάτων και τη θεοποίησή του. Επειδή το πρωταρχικό σκουλήκι είναι δική μας ανακάλυψη και δώρο σε Εκείνον προκειμένου εν αγνοία του να προετοιμάσει κατάλληλα τον κόσμο να δεχτεί την έλευσή μας...”

... στο βάθος του σκοτεινιασμένου δωματίου ξεπροβάλλει ο μοναδικός του κάτοικος... (η συνέχεια επί του gaming table...)

Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Deep Mines map

Και αυτός ο χάρτης είναι χειροποίητος και χρονολογείται από τις μέρες μας στον Gothos. Για την ακρίβεια είναι ένα τμήμα από τα μεταλλεία των νάνων που ζούσαν στην πόλη. Εννοείται ότι στα rpg ΟΛΟΙ οι νάνοι είναι μεταλλορύχοι και ΟΛΕΣ οι πόλεις τους έχουν κι από ένα τουλάχιστον επικό νταμάρι από κάτου! Αυτός ο χάρτης προοριζόταν για μια home made περιπέτεια που τελικά δεν ολοκληρώθηκε και δεν παίχτηκε ποτέ. Οι αστερίσκοι είναι portal points - ουσιαστικά η περιπέτεια δεν προοριζόταν για να γίνει conquered από τους παίκτες, απλά αυτοί έπρεπε να επιβιώσουν από αυτή. Καθώς τρέχουν πανικόβλητοι στις στοές, οι πύλες πίσω τους άνοιγαν και ξεχύνονταν δαίμονες χωρίς τελειωμό που τους κυνηγούσαν, μέχρι να φτάσουν... όπου τέλωσπάντων ήτανε να φτάσουν!

Black Death


Μάστορας : Christopher Smith
Παίχτες : Eddie Redmayne, Sean Bean and Carice van Houten
Πόσα πιάνει; 4 / 5
Με δυό λογάκια :
Την εποχή της έξαρσης της βουβωνηκής πανώλης στην Αγγλία, ένας νεαρός μοναχός θα σταλεί μαζί με μια ομάδα από οπλισμένους άντρες που τελούν πράκτορες του Καρδιναλίου. Ο λόγος : ένα απομονωμένο χωριό παραμένει μυστηριωδώς αλώβητο από την πανούκλα. Επιπλεόν, κυκλοφορούν για αυτό το μέρος σκοτεινές φήμες ότι διοικείται από έναν νεκρομάντη που έχει τη δύναμη να φέρνει τους νεκρούς πίσω στη ζωή...

Αναλυτικότερα :
Εντάξει, ο τίτλος του δεν σε προδιαθέτει για ότι καλύτερο. Και οι αργοί ρυθμοί της εισαγωγής, η ξεβαμμένη φωτογραφία και τα φυσικά / χύμα πλάνα με την σχεδόν documentary αισθητική, μαρτυρούν τις low budget καταβολές του. Κι όμως, το “Black Death” είναι ένα κρυφό διαμαντάκι. Είναι ίσως η πλέον δυσοίωνη ταινία που έχεις δει ποτέ και σαφέστατα μια καταπληκτική απεικόνιση εκείνης της σκοτεινής περιόδου χωρίς ίχνος ωραιοποίησης – απεναντίας! Το μεσαιωνικό σκηνικό δείχνει πιο σκοτεινό από ποτέ. Ο μηδενισμός και ο απανταχού επικείμενος όλεθρος δεν επιτρέπουν την πολυτέλεια να διαχωρίσεις ποιο είναι το καλό και ποιό είναι το κακό. Και όλοι οι χαραρκτήρες είναι εκ προοιμίου καταδικασμένοι, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο : στην καλύτερη των περιπτώσεων μπορούν απλά να διαλέξουν τον τρόπο που θα πεθάνουν! Όλα αυτά όμως δε θα είχαν και πολύ νόημα αν δεν υπήρχε η απαραίτητη ιστορία και το συναισθηματικό υπόβαθρο, πράγμα που το ταινιάκι αυτό διαθέτει σε... καντάρια ολόκληρα! Ιστορία γεμάτη νόημα και σημασία, χωρίς στολίδια φρου φρου και αρώματα. Καταπληκτικοί διάλογοι, ενδιαφέροντες χαρακτήρες και αξιοπρεπέστατες ερμηνείες.

Η διάχυτη απαισιοδοξία, η έλλειψη αληθινού φινάλε – πόσω μάλλον happy end! - η κυνικότητα και η όλη φαταλιστική οπτική, ίσως να μην κάτσει καλά στα στομάχια όλων. Το αυτό και η αμφιλεγόμενη απεικόνιση τόσο των Χριστιανών και των πρακτικών τους, όσο και των Παγανιστών. Όμως, όσοι εκτιμούν αυτές του τις “αρετές” θα την καταβρούν. Και όσοι παίζουν Warhammer Fantasy ή ακόμα καλύτερα Cthulhu Dark Ages, απλά βρήκαν την ταινία που θα στοιχειώσει από εδώ και στο εξής τα όνειρά τους!

Dwarven city of Tor-Ugrass

Επιστροφή στον Gothos και αυτός είναι ο χάρτης της dwarven city of Tor Ugrass. Φτιαγμένος όπως πάντα από τον υπογραφών, αν και δανείστηκα αρκετή έμπνευση από τον αντίστοιχο χάρτη της παγωμένης πόλης των Faranth, από μια καταπληκτική Lovecraft-ική D&D περιπέτεια, (Deep Freeze) που είχε δημοσιευτεί σε ένα παλιό τεύχος του "Dungeon"

City of Sheena

Άλλο monument, άλλο έπος! Από την εποχή που παίζαμε Gothos - ένα υπέροχο campaign setting (επίσημα ονομαζόταν The Hunt - Rise of Evil) από την παλαί ποτέ (R.I.P.) Mystic Eye Games. Τότε, με την open game license της τρίτης έκδοσης, είχαν γίνει κάποιες ωραίες μαγκιές. Μια από αυτές, ήταν ότι εταιρίες που συνεργάζονταν, έδιναν τη δυνατότητα τους παίκτες να συνδυάσουν "επίσημα" τα προϊόντα τους. Φερ' ειπείν, μπορούσες officially να κολλήσεις στον κόσμο του Gothos πχ την πόλη Freeport της Green Ronin, ή την Bluffside και γενικά όλο το region του Kirkwood. Το Gothos, μπορεί να μην ήτανε τίποτα άλλο παρά ένα crossover κλασικού D&D με Ravenloft - ακριβέστερα D&D, Ravenloft και ένα είδος "ονειρικού" Matrix. Παρόλα αυτά, ήταν το πρώτο d&d campaign setting που αγόρασα, εξ ου και το λιώσαμε!!! Ο χάρτης είναι της πόλης του πειρατικού λιμανιού της Sheena, αλλά φυσικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί για οποιαδήποτε άλλη πόλη με μεγάλο εμπορικό λιμάνι. Δια χειρός του υπογραφόντος, είναι χαλαρά στηριγμένος σε έναν αντίστοιχο που υπάρχει στο H.P.Lovecraft's Dreamlands από την Chaosium.

Αφιερωμένο με πολλή αγάπη στην παλιά παρέα. We will return!!!

Verbobonc... again!

Εναλλακτικός χάρτης, πιο απλός και "μίνι" μεγέθους, ίσως πιο κατάλληλος για τους παίκτες σας. Οι προδιαγραφές που ισχύουν στον προηγούμενο χάρτη ισχύουν και εδώ. Είναι Εγκυρότατος, σύμφωνος με τις Greyhawk Gazetteers και με άφθονο χώρο για τον Dungeon Master να "χώσει" τα δικά του χωριά και πόλεις.

Glorious Nation of Verbobonc!!!

Χάρτης - monument από την εποχή που εξερευνούσαμε το θρυλικό Temple of Elemental Evil. Εννοείται ότι είναι φτιαγμένος εξ ολοκλήρου στο χέρι από τον υπογραφών. Μοναδική εξαίρεση : το ψαράκι που πηδάει από το ποτάμι είναι καλλιτεχνική παρέμβαση του Κοκού. Αν εξαιρέσεις τα ονόματα κάποιων χωριών (πχ Brookhollow) τα οποία τα είχα βάλει για να δέσω το campaign με κάτι άλλες μικρές περιπετειούλες σαν side quests, o ο χάρτης είναι κανονικότατος και "προβλεπέ". συνεπώς, μπορεί να χρησιμοποιηθεί κανονικότατα από όσους θέλουν να παίξουν το Temple of Elemental Evil, ή οποιαδήποτε άλλη περιπέτεια στο έθνος του Verbobonc.