Τετάρτη, 10 Ιουνίου 2015

Predestination

Ένας πράκτορας ταξιδεύει στον χρόνο με σκοπό να εμποδίσει έναν μυστηριώδη βομβιστή που με τη δράση του προκαλεί ανυπολόγιστες καταστροφές.


Με τα έργα (και τα βιβλία) που έχουν να κάνουν με ταξίδια στον χρόνο δεν τα πάω καλά. Δεν ξέρω, όταν αρχίζουν να παίζουν με το χωροχρονικό συνεχές και να το κάνουν σούπα, από ένα σημείο και μετά ο εγκέφαλός μου αρνείται να ακολουθήσει τα τεκταινόμενα. Έτσι πλησίασα το Predestination προκατειλημμένος αρνητικά. Ευτυχώς διαψεύστηκα. Εντάξει, είναι κάποιες ταινίες που με το καλημέρα σου δείχνουν ότι έχουν μια άλφα ποιότητα. Και το Predestination είναι μια από αυτές. Το εξαιρετικό cast δίνει υπέροχες ερμηνείες που απογειώνονται με μια σκηνοθεσία προσγειωμένη, απρόσμενα χαμηλών τόνων (για ταινία επιστημονικής φαντασίας).

Η υπόθεση ζόρικη, εγκεφαλική, αλλά που (ευτυχώς!) δεν απαιτεί σώνει και καλά την απόλυτη κατανόηση του θεατή σε κάθε ένα από τα χρονικά ταξίδια και στις συνέπειές του, στο τέλος (ακόμα κι αν κάπου την έχασες τη μπάλα) σου κάνει πολύ σαφές αυτό που θέλει να σου πει και αυτό είναι που μετράει. Ίσως σε αυτό να συντελεί στο ότι το κέντρο βάρους είναι (σχεδόν μονόπαντα) στον ανθρώπινο παράγοντα και όχι σε sci-fi ευρήματα και τεχνολογικές ορολογίες. 

Αν κάτι με χάλασε (είναι όμως ένα στοιχείο τελείως υποκειμενικό) είναι που κατάλαβα - δεν ξέρω γιατί - από πολύ νωρίς τι πάνω κάτω θα συμβεί. πχ, πριν από τη μέση της ταινίας ήμουν απόλυτα σίγουρος για την ταυτότητα του βομβιστή. Κάτι με τα plant και γενικά με τη διαχείριση της πληροφορίας έπρεπε ίσως να το χειριστούν διαφορετικά, προκειμένου να μην αποκαλυφθούν οι εκπλήξεις του σεναρίου στον θεατή, αλλά το πιο πιθανό είναι αυτό να μην είναι καν θέμα για τους λιγότερο έμπειρους. 

Συνοψίζοντας, το Predestination είναι επιστημονική φαντασία αξιώσεων και καταφέρνει να χρησιμοποιεί σαν εργαλείο τα sci-fi ευρήματα που σε άλλες ταινίες θα ήταν αυτοσκοπός. Και, επιμένοντας σε μια στιβαρή πλοκή, αλλά και στην σταθερή προσήλωση στους χαρακτήρες, κερδίζει αβίαστα τον θεατή, είτε είναι φαν του είδους, είτε όχι.

Βαθμολογία: τουλάχιστον 8/10